عمومی | دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی مراغه

مرکز تحقیقات گیاهان دارویی در دانشکده علوم پزشکی مراغه تاسیس می شود

دکتر تنومند افزود: با در نظر گرفتن آب و هوای معتدل کوهستانی منطقه ، تنوع گیاهان دارویی و همچنین سابقه طولانی تولید انواع عرقیجات گیاهی در شهرستان، این مرکز می تواند نقش بسزایی در علمی و بهینه کردن این فعالیت ها داشته باشد.

ایشان با اشاره به لزوم استفاده از تحقیقات علمی در حوزه گیاهان دارویی گفت: این مرکز می تواند زمینه استفاده حداکثری و اصولی از طبیعت و فرآورده ها را در راستای سلامت و رفاه اجتماعی فراهم کند.

رئیس دانشکده علوم پزشکی مراغه اذعان کرد: نقش این مرکز در توسعه دانش فنی در حوزه های اکولوژیکی، زراعی و فرآوری اساسی خواهد بود تا ضمن کمک به حفظ چرخه های اکوسیستمی و ژنتیکی بومی به معرفی گونه های بومی ارزشمند بپردازد.

دکتر تنومند با تاکید بر نقش چنین مراکزی در اشتغالزایی و صادارت گفت: یکی از اهداف این مرکز همکاری علمی با مراکز تحقیقاتی و آموزشی داخلی و خارجی و سازمان های بین المللی خواهد بود تا از طریق معرفی گیاهات دارویی بومی به توسعه این حوزه بپردازد.

انجام پژوهش های بنیادی اپیدمیولوژیک و بالینی در جهت اصلاح نظام ارائه خدمات بهداشتی درمانی در کشور، تربیت نیروی انسانی محقق در زمینه گیاهان دارویی و ترغیب ، تشویق و بکارگیری محققین از جمله دیگر اهداف مرکز تحقیقات گیاهان دارویی شهرستان مراغه خواهد بود.