عمومی | دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی ایرانشهر

پیام رئیس دانشکده علوم پزشکی ایرانشهر بمناسبت سالروز ۹ دی

"بسم الله الرحمن الرحیم"



در گذر ایام و طول تاریخ پرفراز و نشیب انقلاب اسلامی ایران، برهه های حساس و سرنوشت سازی وجود داشته است که عمق انگیزه های معنوی حضورمردمی وعظمت روح الهی نهفته درآن چنان ژرف بوده است که نه تنها تبدیل به حماسه ای ماندگارگردیده است بلکه همچون نسیمی روح بخش، برای بعضی همراهان این قافله بزرگ که احیانا گرد و غبار غفلت و فراموشی آنان را از اهداف اولیه و اصلی انقلاب دور کرده است، روح معنوی حرکت های مردمی ملت ایران را دوباره متجلی ساخته و بسان یک صیقل ناب، دوباره این اهداف بلند را برای همگان شفاف و نمایان کرده است.
یکی از این مناسبت های بزرگ و به یادماندنی که تجلی بصیرت و رجوع به اهداف الهی و بنیادین انقلاب می باشد، بی شک حماسه نهم دی ماه ۱۳۸۸ است.
نهم دی ماه سرآغاز فصل جدیدی در تعمیق پیوند امت اسلامی با آرمان های حضرت امام خمینی(ره) و بیعت مجدد با رهبر معظم انقلاب در آزمونی بسیار سخت و بزرگ بود و حرکتی بود که با اراده ملت ایران اسلامی رقم خورد، نشان داد که ایمان، آگاهی، بصیرت و اعتماد ملی سرمایه‌های بزرگ اجتماعی در جمهوری اسلامی است که بکارگیری به موقع آنها با تدبیر رهبر معظم انقلاب در عرصه‌های مختلف، الگویی کم نظیر در تاریخ تحولات اجتماعی جهانی ایجاد کرد.
این پدیده برای دوست و دشمن عبرت آموز و برای آیندگان نویدی خواهد بود که مادام که مردم پشتیبان ولایت فقیه باشند، این کشور از هرگونه آسیب ناشی از توطئه ی دشمنان مصون خواهد ماند.
در واقع تجربه راهپیمایی نهم دی ماه ۱۳۸۸ ثابت کرد که جمهوری اسلامی با اتکال به سیره نبوی و سنت ائمه اطهار علیهم السلام و وحدت کلمه و همدلی و همزبانی مردم، می تواند از سخت ترین آزمون ها و بحران های ملی به سلامت خارج شود تا به جایگاهی والا از نظر اقتدار آرمانی، علمی و سیاسی، آنچنان که هم اکنون طلیعه آن احساس میشود دست یابیم.
محمدمهران امینی فرد/رییس دانشکده علوم پزشکی ایرانشهر