عمومی | وزارت علوم،تحقیقات و فناوری

مرکز پردازش سریع (HPC) و ابر وایرلس دانشگاه شهیدباهنر کرمان به بهره‌برداری رسید

به گزارش اداره کل روابط عمومی وزارت علوم به نقل از دانشگاه شهیدباهنر کرمان، دکتر باقری امروز (سه‌شنبه) در ابتدای ورود به این دانشگاه با حضور در مرقد شهدای گمنام، ضمن نثار فاتحه و اهدای شاخه گل، به مقام شامخ شهدا ادای احترام کرد و پس از آن، مرکز پردازش سریع (HPC) و ابر وایرلس دانشگاه شهیدباهنر کرمان را افتتاح کرد.
وی با اشاره به کاربرد این طرح برای آنالیز داده‌های سنگین افزود: این پروژه که مورد نیاز اعضای هیئت علمی و دانشجویان تحصیلات تکمیلی است کمک شایانی به توسعه علوم و پیشبرد فناوری‌های مورد نیاز دانشگاه می‌کند.
بر اساس این گزارش، این مرکز با ۱۱۲۰ هسته پردازشی لاجیکی و حدود یک ممیزشش ترابایت حافظه RAM و قدرت پردازش ۱۶ ترافلاپ، بزرگ‌ترین مرکز پردازش سریع در جنوب شرق کشور است.

*بازدید قائم مقام وزیر علوم از پژوهشکده فناوری تولیدات پیشرفته گیاهی دانشگاه شهید باهنر کرمان
دکتر باقری همچنین از پژوهشکده فناوری تولیدات پیشرفته گیاهی دانشکده کشاورزی دانشگاه شهید باهنر کرمان نیز بازدید کرد.
وی درخصوص دستاوردها و تولیدات گیاهی دانشکده کشاورزی دانشگاه شهید باهنر کرمان اظهار داشت: در حوزه تولید گیاهان مقاوم به تنش‌های محیطی دستاوردهای خوبی بخصوص در زمینه تولید اقلام متناسب با شرایط خشک و اقلیم استان کرمان به دست آمده که می‌تواند به تولید و بهبود وضع معیشت مردم در استان کمک شایانی کند.
دکتر باقری همچنین از طرح‌های خشک‌کن خورشیدی با سامانه مادون قرمز کمکی، آب‌شیرین‌کن خورشیدی، سامانه خورشیدی تغلیظ آب میوه، دستگاه برداشت پیاز و به‌نژادی برای زودرسی و مقاومت به زنگ زرد در گندم نان و دیگر دستاوردهای پژوهشکده فناوری تولیدات پیشرفته گیاهی بازدید کرد.
گفتنی است در این بازدید دکتر محمدعلی طاهر رئیس دانشگاه شهیدباهنر کرمان، جمعی از مدیران و مسئولان دانشگاه نیز حضور داشتند.
ل.م ۵۴/ ع. ع ۵۷