عمومی | وزارت علوم،تحقیقات و فناوری

نشست مشورتی بخش گسترش زبان فارسی و ایران شناسی وزارت علوم برگزار شد

به گزارش اداره کل روابط عمومی وزارت علوم، در این نشست که امروز در محل وزارت علوم برگزار شد، دکتر باقری هدف از برگزاری این نشست را استفاده از خرد جمعی برای برنامه ریزی و مستند سازی تجربیات استادان اعزامی زبان فارسی به خارج از کشور اعلام کرد و گفت: تجربیات استادان به صورت مکتوب جمع آوری و در سایت مرکز نیز منتشر خواهد شد.
معاون گسترش زبان فارسی و ایران شناسی مرکز همکاری های علمی و بین المللی وزارت علوم، استادان اعزامی را اتاق فکر معاونت گسترش زبان فارسی و ایران‌شناسی در دانشگاه‌ها و مراکز علمی خارج از کشور این مرکز نام برد و گفت: در تدوین برنامه راهبردی ده ساله این مرکز از نظرات استادان استفاده می شود.
وی با اشاره به ضرورت استفاده از نظام آموزش غیر حضوری و مجازی برای آموزش زبان فارسی گفت: به زودی یک فراخوان اعلام خواهد شد و پس از دریافت توانایی های سخت افزاری، نرم افزاری و دانشی دانشگاه های مختلف، مجری راه اندازی وب سایت آموزش مجازی زبان فارسی انتخاب می شود.
به گفته دکتر باقری وب آموزش مجازی زبان فارسی به غیر فارسی زبانان از سراسر دنیا، از شیوه ها و ضوابط استاندارد استفاده کرده و پس از آزمون به افراد گواهی و مدرک معتبر اعطا می کند.
وی تاکید کرد: نشست های حلقه مشاوران معاونت گسترش زبان فارسی و ایران‌شناسی در دانشگاه‌های خارج از کشور به صورت منظم و به میزبانی دانشگاه ها ادامه خواهد یافت تا نظر همگان در تدوین برنامه ها لحاظ شود.
در ادامه استادان حاضر در این نشست، تجربیات، دستاوردها و مشکلات آموزش زبان فارسی در کشور اعزامی خودرا بیان کردند.
م.ع ۶۰/ ر.ب ۴۵