عمومی | دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی لرستان

نشست کمیته اخلاق پزشکی در مرکز آموزشی درمانی شهید مدنی برگزار شد

حیدری / وبدا

نشست کمیته اخلاق حرفه ای پزشکی با حضور دکتر عبدالکریمی رئیس بیمارستان شهید مدنی ٬ حجت الاسلام گراوند و دبیران کمیته های اخلاق حرفه ای پزشکی دانشگاه علوم پزشکی لرستان در سالن اجتماعات بیمارستان شهید مدنی خرم آباد برگزار شد .

به گزارش خبرنگار وبدا در این نشست حجت الاسلام گراوند با اشاره به اعتقادات و باورهای دینی افراد بیان داشت : آنچه باعث می شود که انسان در کمیته های اخلاق پزشکی در جهت فرهنگی و نهادینه کردن اخلاق گام بردارد ؛ دلسرد نشدن نسبت به اعتقادات و باورهای دینی خود است که پیامبر اکرم (ص) با این اخلاق حسنه و خصیصه نیکویی اش شناخته شده است ؛ لذا ما باید نسبت به فلسفه ی اخلاق نگاه ویژه ای داشته باشیم .

وی در ادامه سخنانش گفت : علم اخلاق مجموعه ای از قواعدی است که این قواعد و معیارهای اخلاقی برای حالات درونی و بیرونی انسان حکم ترازوی تنظیم کننده ی وجدان است و تمام ضوابط و شیوه های درست زندگی کردن را به ما می آموزد .

معاون نهاد رهبری دانشگاه اظهار داست : مراقبه ٬ محاسبه و موازنه در کمیته های اخلاق حرفه ای پزشکی باید بعنوان الگویی شناخته شوند ؛ بدین معنا که ما باید اول از خود شروع کنیم و سپس گام های بعدی را در این عرصه بر داریم و شایسته است خردمندان همان رفتاری را با بیمار و ارباب رجوع داشته باشند که پزشکان با بیماران خود دارند و این اهمیت موضوع اخلاق در حرفه ی پزشکی را می رساند به گونه ای که نجات جان یک بیمار مانند نجات جان بشریت است .

وی گفت : شناخت نیازهای خود و استفاده از ظرفیت های موجود ٬ دلسرد نشدن در مسیر راه و استفاده از شیوه های نو و جذاب در اهداف کمیته اخلاق به ما کمک خواهد کرد تا بسترهای لازم را برای رفع نواقص کار و پیشبرد اهداف این کمیته فراهم شود .

در پایان این نشست دبیران کمیته های اخلاق حرفه ای پزشگی دیدگاه های خود را در خصوص نحوه ی برگزاری کارگاه های آموزشی و شیوه های کاری خود بیان کردند و مقرر شد کارگاهی به همین منظور روز چهارسنبه ۲۶ دیماه ۹۷ با حضور دکتر سید حسن اسلامی اردکانی در مجتمع پیراپزشکی گلدشت برگزار شود که ۸ ساعت کلاس بازآموزی نیز برای شرکت کنندگان در آن محاسبه خواهد شد .