عمومی | دانشگاه علوم پزشکی قزوین

کشف و ضبط بیش از ۲۱۰۰۰ کیلوگرم مواد غذایی تاریخ گذشته و غیرقابل مصرف در شهرستان قزوین

به گفته دکتر سید علیرضا خونساری، رییس مرکز بهداشت شهید بلندیان شهرستان قزوین، از ابتدای سال ۱۳۹۷ تا روز ۱۸ دی ماه این سال، بیش از ۲۱ هزار کیلوگرم مواد غذایی تاریخ گذشته و غیرقابل استفاده، در این شهرستان، کشف و ضبط شده است.

ایشان اظهار کرد: بازرسان بهداشت محیط شهرستان قزوین در این مدت با انجام ۲۴۰۰۰ بازرسی در ساعات اداری و غیر اداری موفق به کشف و ضبط بیش از ۲۱ هزار و ۱۹۸ کیلوگرم مواد غذایی غیرقابل مصرف از سطح عرضه مواد غذایی شدند.

مسوول سلامت شهرستان قزوین در ادامه از مردم درخواست کرد که در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی و عرضه مواد غذایی با شرایط نامناسب، موضوع را با کارشناسان بهداشت محیط شهرستان قزوین در میان بگذارند. ایشان یادآور شد: شماره تلفن ۱۹۰ پُل ارتباطی مطمئن مردم با بازرسان بهداشت محیط است.

رسیدگی به تمام شکایت اعلام شده به سامانه ۱۹۰

به گفته مهندس محمدتقی سلیمانی، کارشناس مسوول بهداشت محیط شهرستان قزوین، شماره تلفن ۱۹۰ مربوط به سامانه رسیدگی به شکایات مردمی است که پُل ارتباطی بازرسان بهداشت محیط و مردم است. ایشان اظهار کرد: اعتقاد عمیق داریم که رسیدگی به موقع و موثر به شکایات مردمی، باعث افزایش رضایت مندی آنان از حوزه سلامت خواهد شد.

ان مقام مسوول با اشاره به این که در شهرستان قزوین در ۹ ماهه اول سال ۱۳۹۷ تعداد یک هزار و ۲۳ مورد شکایت در سامانه  ۱۹۰ ثبت شده است، گفت: کارشناسان بهداشت محیط  این شهرستان به  ۱۰۰ درصد شکایات، به موقع رسیدگی کردند.

مهندس سلیمانی ۳۷.۴ درصد این شکایات را با موضوع بهداشت مواد غذایی،  ۴۶.۶ درصد را با موضوع عدم رعایت بهداشت فردی و محیطی در مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی، ۶ درصد را با موضوع دفع غیربهداشتی فاضلاب و فضولات حیوانی و زباله در مناطق روستایی و ۱۰ درصد را با سایر موضوعات، طبقه بندی کرد.