عمومی | دانشگاه علوم پزشکی همدان

دیدار اعضای صنفی جامعه آزمایشگاهیان استان با معاون درمان دانشگاه


اعضای صنفی جامعه آزمایشگاهیان استان با معاونت درمان دیدار کردند.

به گزارش روابط عمومی معاونت درمان، در این دیدار در رابطه با مسائل ومشکلات آزمایشگاهها بررسی شد.
در ابتدا دکتر رشیدی و دکتر آقابیگی از اعضای صنفی جامعه آزمایشگاهیان در رابطه با حفظ چارچوب آزمایشگاهها بر مبنای رسالتی که دارند و اخلاق مداری همکاران آزمایشگاهها و ایجاد اعتدال بر مبنای اخلاق حرفه‌ای مطالبی بیان کردند.
درادامه دکتر زمانی نماینده صنفی جامعه آزمایشگاهیان در نظام پزشکی با ابراز رضایت ازروند رو به رشد ارائه خدمات آزمایشگاهی در آزمایشگاههای استان و تنوع در خور تامل آزمایش‌های درخواستی، وجود سطح‌بندی در آزمایشگاهها و بازنگری در تعرفه پایین آزمایشگاهها را ضروری خواند و اظهار امیدواری کرد که این موضوع رقابت سالم آزمایشگاهها را به ارمغان بیاورد.
در ادامه این نشست دکتر جعفری مدیر گروه پاتولوژی دانشکده پزشکی با برجسته خواندن نقش پارا‌کلینیک در تشخیص و درمان بیماریها، ارتقای خدمات آزمایشگاهی با توجه ویژه به تجویز منطقی آزمایش‌ها از طرف پزشکان و بهره‌گیری از گاید لاین‌ها در ارتقای آموزش پزشکان را خواستار شد.
دانشیارمدیر اداره امور آزمایشگاههای معاونت درمان دانشگاه نیز با ابراز رضایت از عملکرد آزمایشگاهها در استقبال از ارتقای خدمات با کیفیت، ساماندهی فضای فیزیکی، تجهیزات و نیروی انسانی از ظرفیت مطلوب  و رو به رشد آزمایشگاههای استان در پوشش خدمات آزمایشگاهی مطالبی را گفت.
در پایان معاون درمان دانشگاه و دکتر داوری جانشین معاون درمان با ابرازخرسندی از نشست مذکور نقش آزمایشگاهیان در استان را با توجه به نقش پاراکلینیک که در روند درمان بیمار تاثیرمستقیم دارد را بااهمیت خواند.
دکتر جلیلی بر ادامه روند نظارت بر آزمایشگاهها در راستای ارتقای  خدمات آزمایشگاهی تاکید و اظهار امیدواری کرد که با همدلی همکاران آزمایشگاهها شاهد خدمات ارزنده به مردم شریف استان همدان باشیم.