عمومی | دانشگاه علم و فرهنگ

امضای تفاهم‌‏نامه همکاری بین پارک ملی علوم و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی و پارک علم و فناوری دانشگاه تهران

به گزارش پارک ملی علوم و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی دانشگاه علم و فرهنگ؛ این تفاهم‌نامه همکاری در راستای برگزاری نشست‌ها، عقد قراردادها و سرمایه گذاری مشترک در پروژه‌ها و طرح‌‏های تخصصی، برگزاری رویدادها (استارت‌آپ ویکند، همایش، اتاق سرمایه و ...) و دوره‌های توانمندسازی عمومی و تخصصی در حوزه های مختلف فناوری‌های نرم و صنایع خلاق و فرهنگی به امضا رسید.

دکتر ایمانی خوشخو -رییس پارک ملی علوم و فناوری های نرم و صنایع فرهنگی-، با بیان این‌که پارک ملی دانشگاه علم و فرهنگ و جهاد دانشگاهی به عنوان تخصصی‌‏ترین پارک حوزه صنایع خلاق و فرهنگی در حال فعالیت است، افزود: جهاددانشگاهی و نهادهای وابسته به آن از دیرباز به موضوعات مهجور که کمتر کسی به آن می‏‌پردازد، توجه داشته و همواره آغازگر حوزه های نوین در بخش های مختلف کشور بوده است.

دکتر ایمانی خوشخو گفت: ایران علی‌رغم وجود پشتوانه غنی فرهنگی و پتانسیل های بی‌نظیر هنری نسبت به سایر کشورها، سهم بسیار ناچیزی در ایجاد درآمد از این بخش‏‌ها دارد و این قابل قبول نیست.

وی افزود: پارک ملی علوم و فناوری های نرم و صنایع فرهنگی با هدف تبدیل ایده‌های خلاق و فرهنگی به محصول و تولید ثروت در این مسیر گام برمی‌دارد و به دنبال گسترش همکاری های خود در سطح‌های مختلف ملی و بین‌المللی با سایر نهادها، سازمان‌ها، پارک ‌ها و موسسات است .

دکتر زارعی- رییس پارک علم و فناوری دانشگاه تهران-، نیز با تاکید بر ظرفیت های طرفین در حوزه فناوری‏‌های نرم و صنایع فرهنگی گفت: در پارک علم و فناوری دانشگاه تهران حوزه فناوری‏‌های نرم جایگاه ویژه‌‏ای دارد و با عنایت به تخصص پارک ملی علوم و فناوری‌‎های نرم و صنایع فرهنگی در این حوزه‌‏ها، می‌توان آینده روشنی را برای این همکاری متصور شد.

وی با بیان این‌که هم افزایی و مشارکت در پروژه‌‏ها و فعالیت‌ها، رشد و توسعه را سرعت می‌بخشد؛اظهار امیدواری کرد که این همکاری متقابل، نویدبخش اتفاقات خوبی در آینده برای دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشگاه‌های تهران و علم و فرهنگ باشد.