عمومی | دانشگاه تهران

مراسم یادبود درگذشتگان سال ۱۳۹۶ دانشگاه تهران برگزار شد

به گزارش روابط عمومی دانشگاه تهران به نقل از اداره کل فرهنگی و اجتماعی ، در این مراسم، دکتر محمود نیلی احمدآبادی، رئیس دانشگاه تهران، ضمن تسلیت به خانواده درگذشتگان دانشگاه تهران، گفت: «یاد و خاطره همه درگذشتگان دانشگاه تهران همواره آرامش‌بخش ما و خانواده آن عزیزان است. مرگ را همه تجربه می‌کنند، اما آنچه مهم است چگونه مردن و چگونه زیستن و آن چیزی است که از ما باقی می‌ماند».

وی افزود: «قوت هر مملکتی به دانایی و فرهنگ والا و درک بالاست. قطعاً راه رسیدن به این درک و فرهنگ والا به واسطه آموزش است. خوشبختانه در همه جای این کشور می‌شود اثر دانشگاه تهران را دید».

رئیس دانشگاه تهران با بیان اینکه در سازمان‌های خارجی هم اثر و نقش دانشجویان و استادان دانشگاه تهران را می‌توان ملاحظه کرد، افزود: «این یادگار چگونه به وجود می‌آید، غیر از اینکه از طریق استادانی که تعلیم می‌دهند، کارکنانی که چرخ دانشگاه را می‌چرخانند و دانشجویانی که افتخار می‌آفرینند تا دانشگاه تهران هر روز بیشتر از پیش بدرخشد».

دکتر نیلی احمدآبادی در ادامه با تاکید بر نقش غیرقابل انکار درگذشتگان دانشگاه تهران افزود: «امیدواریم در دانشگاه تهران همواره قدردان این کارکنان، استادان و دانشجویان باشیم. امسال ۱۱۲ نفر از اعضای خانواده دانشگاه تهران به رحمت خدا رفتند، بسیار مایه تأسف است، اما این عزیزان یادگارهای بزرگی از خود به یادگار گذاشتند».

رئیس دانشگاه تهران در پایان سخنان خود، با بیان اینکه همانگونه که در خوشی‌ها در کنار هم هستیم باید در غم و سوگ‌ها هم در کنار هم باشیم، تاکید کرد: «دانشگاه تهران و مسئولان دانشگاه همیشه قدردان استادان، کارکنان و دانشجویان این دانشگاه بوده و خواهد بود».

پیش از سخنان رئیس دانشگاه تهران، دکتر مجید سرسنگی، معاون فرهنگی دانشگاه، در سخنانی، با اظهار تأسف از درگذشت ۱۱۲ تن از کارکنان دانشگاه، اعم از ۱۱ عضو هیأت علمی، ۸۱ کارمند و ۲۰ دانشجو، افزود: «هدف ما از سه سال پیش که سنگ‌بنای برنامه بزرگداشت درگذشتگان دانشگاه تهران را گذاشتیم، این بود که به خانواده‌های داغدار بگوییم که دانشگاه تهران با رفتن عزیزان آنها، یادشان را فراموش نمی‌کند. دانشگاه تهران قدردان زحمات آنها خواهد بود».

برای مشاهده متن کامل خبر، اینجا کلیک کنید.