عمومی | دانشگاه صنعتی قم

‫برگزاری هفتمین دوره دانش افزایی اساتید هیات علمی دانشگاه صنعتی قم

به گزارش روابط عمومی دانشگاه : هفتمین دوره دانش افزایی اساتید هیات علمی دانشگاه صنعتی قم با موضوع صورت و سیرت انقلابی با حضور دکتر عبدالوهاب فراتی از اساتید پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی برگزار شد.
در این دوره  دکتر رضایی نور رئیس دانشگاه صنعتی قم ضمن خیرمقدم به دکتر فراتی و اساتید هیات علمی به دهه بصیرت اشاره کرد.
وی دی ماه را یکی از ماه های  پر تب و تاب در حوادث پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی دانست و افزود: در۱۶دی ماه سال ۱۳۵۶،درج مقاله ای توهین آمیز به امام خمینی (ره) با عنوان ایران استعمار سرخ و سیاه نوشته احمد رشیدی مطلق باعث شعله ور شدن جرقه های انقلاب و در نهایت پیروزی آن شد.
وی اظهار داشت: ۱۷دی ماه ۱۳۱۴یادآور حوادث بزرگی است. امان الله خان، رضاخان و آتاتورک از جانب استعمارگران مامور شده بودند تا در کشورهای افغانستان، ایران و ترکیه حجاب را بر اندازند که خوشبختانه در ایران با هوشمندی رهبران دینی و درایت مردم شکست خوردند .
دکتر رضایی نور با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری ( مدظله العالی) که می فرمایند: هر کجا هستید آنجا را مرکز دنیا بدانید، گفت: فرقی نمی‌کند که کجای ایران و در چه مقام و منصبی هستیم، مهم این است که هر کجا هستیم، بهترین عملکرد را ارائه دهیم. با توجه به  اینکه ۴۰سال از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی می‌گذرد، برای ارزیابی آن باید اول خودمان را ارزیابی کنیم. کاستی ها و نواقص خودمان را برطرف کنیم، سپس پیشرفت روز افزون کشور و انقلاب اسلامی حتمی و قطعی است.
رئیس دانشگاه صنعتی قم افزود: به واسطه جنگ تحمیلی و تحریم ها باید نگرش پیشرفت و بهبود را در جامعه رواج دهیم. در این بین باید خودمان را از روزمرگی جدا کنیم. هدف  بنده در دانشگاه صنعتی قم این است که با خلاقیت و فرار از روزمرگی دانشگاهی پیشرو و متمایز در سطح ملی و بین‌المللی داشته باشیم.
حجت الاسلام و المسلمین دکتر قربانی مبین مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه صنعتی قم گفت: اساتید دانشگاه‌های صنعتی به واسطه دانش فنی و مهندسی که دارند بیشتر  اهل تجزیه و تحلیل هستند و همچنین نگاه دقیق تری به مسائل دارند. توقع و انتظار مردم و مسئولین از شما اساتید این است که به مشکلات مملکت نگاه مهندسی داشته باشید تا مسائل و مشکلات کشور را خودمان حل کنیم.
وی با اشاره به نقش محوری اساتید در جامعه گفت: در ایران اسلامی اساتید ما باید تحلیل درستی از  اندیشه دینی و تفکر اسلامی داشته باشند تا با پختگی و کمال بتوانند راهنمای خوبی برای دانشجویان باشند.
حجت الاسلام و المسلمین دکتر قربانی افزود: با توجه به تدریس و انجام امور پژوهشی شاید اساتید وقت کمی برای مطالعات جانبی داشته باشند،  به همین دلیل دفتر نهاد مقام معظم رهبری به برگزاری دوره های دانش افزایی توجه و عنایت ویژه‌ای داشته است که خوشبختانه مورد استقبال اساتید نیز قرار گرفته است و بنده شخصا تاثیرات مثبت این دوره ها را در دانشگاه ها دیده ام.
شایان ذکر است این برنامه با محوریت رابطه مذهب و دموکراسی در اندیشه انقلاب اسلامی، بافت دولت (دینی یا سکولار)در اندیشه انقلاب اسلامی و چالش ها ی کنونی انقلاب طی دو روز شانزدهم و هفدهم دی ماه با حضور حداکثری اساتید در سالن کنفرانس دانشکده فنی و مهندسی برگزار شد .