عمومی | دانشگاه جیرفت

برگزاری اولین کارگاه آموزشی پدافند غیر عامل جیرفت

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل دانشگاه چیرفت، دکترسعید برخوری در حاشیه اولین کارگاه آموزشی پدافند غیر عامل این شهرستان گفت : پدافند غیرعامل نوعی دفاع غیرنظامی است، که مهمترین وظیفه و کارکرد آن مختل نشدن زندگی عادی مردم در شرایط وقوع حادثه است .

وی افزود: تأثیر عامل فناوری به استراتژی های جدید، یک تأثیر گذاری محوری است و مؤلفه اساسی و نهادینه، تهدید فناوری برتری سازی تهدیدات و ویژگی آن، دانشی است که همواره در حال تغییر و پویایی است .

دکتر برخوری تصریح کرد: حوزه پدافند غیرعامل در دانشگاه بسیار مورد توجه قرارگرفته و هر یک از ما باید در حوزه کاری و تخصص خود برای آموزش و آگاهی دادن به مجموعه دانشگاه و در کل به سطح جامعه در زمینه حوادث غیرمترقبه تلاش کنیم .

وی ارتقاء فرهنگ ایمنی و مقاوم‌سازی را تنها از طریق افزایش سطح مهارت و آگاهی، توأم با آموزش صحیح عنوان کرد و افزود: ایجاد آمادگی برای انجام واکنش‌های صحیح و سریع موجب کاهش تلفات و خسارات می شود .

معاون آموزشی و پژوهشی دانشگاه جیرفت با بیان این مطلب که دانشگاه جیرفت آمادگی دارد در همه زمینه ها در راستای ارتقای فرهنگ عمومی تلاش کند اظهار کرد: در راستای سطح آگاهی جامعه ی هدف کارگاه پدافند غیرعامل در این مرکز علمی برگزار شد که امیدواریم با اعلام نیازمندی ها از سوی دستگاه های اجرایی شهرستان و منطقه بتوانیم در جهت نهادینه کردن فرهنگ آموزش و پژوهش گام برداریم .

در این نشست اصول پدافند غیر عامل به صورت عمومی و پدافند در مراکز علمی و دانشگاهی به صورت تخصصی توسط دکتر حسینی از استانداری کرمان تشریح شد .