عمومی | دانشگاه آزاد اسلامی واحد مشهد

رسالت سما تعلیم و تربیت و تبدیل مدرسه و آموزشکده به مرکز فرهنگی و تربیتی است

معاون آموزشی و پژوهشی سازمان سما دانشگاه آزاد اسلامی
رسالت سما تعلیم و تربیت و تبدیل مدرسه و آموزشکده به مرکز فرهنگی و تربیتی است
گردهمایی مشترک معاونان دانشگاه و روسای مراکز آموزشی فرهنگی و روسای آموزشکده های سما سراسر کشور به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی مشهد برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی مشهد: عطا الله سلطانی صبور در مراسم اختتامیه گردهمایی مشترک دبیران شوراهای نظارت و هماهنگی، معاونان دانشگاه و روسای مراکز آموزشی و فرهنگی و روسای آموزشکده های سما سراسر کشور که در حرم مطهر رضوی برگزارشد، گفت: با توجه به  دغدغه های معاونان و دبیران شوراهای نظارت سازمان سما بزودی در راستای تعامل بین رشته ای، تفاهم نامه جامع حقوقی تنظیم می کند.
وی با تاکید بر اینکه رسالت سما تعلیم و تربیت و تبدیل مدرسه و آموزشکده به مرکز فرهنگی و تربیتی مطابق با سند تحول بنیادین است، اظهار داشت: سند تحول، میثاق نامه سما است که در این خصوص  ۶۰۰ دانشمند صاحب نظر نظرات خود را بیان نموده اند.
وی ادامه داد: مدارس سما نمونه عملی براساس سند تحول خواهد بود.
سلطانی صبور با اشاره به عملیاتی شدن اصلاح ساختار در اساسنامه تصریح کرد: با توجه به تاکید دکتر طهرانچی دوگانگی بین سما ودانشگاه حذف خواهد شد.
حجت الاسلام مهدوی مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی و مشهد با تاکید به جایگاه شاغلان در حوزه تعلیم و تربیت گفت : ما در دانشگاه با جوانانی سر وکار داریم که شاکله آنها شکل گرفته است لذا باید نقش نظارتی داشته باشیم، اما در دوره های ابتدایی و متوسطه باید به بعد تربیتی توجه ویژه داشت .
دکتر سروری مجد رئیس دانشگاه آزاد اسلامی مشهد دربخش پایانی این نشست ضمن قدر دانی از مسوولان برگزاری این برنامه گفت :ما باور داریم که هر نشست تخصصی در کنار این مکان مقدس، منور به انوار ثامن الحجج خواهد شد و شما و مسوولان مجموعه سما در ذیل الطاف آن حضرت قرار گرفته اید.
دراین گردهمایی ؛ نشست کمیسیون های تخصصی با موضوع توسعه کمی و کیفی آموزشکده های سما ، کمیسیون های تخصصی اداری مالی، جلسه پرسش و پاسخ با حضور معاون آموزشی و پژوهشی سما برگزار شد.
بازدید از موزه آستان قدس رضوی پایان بخش این گردهمایی سه روزه بود.