عمومی | دانشگاه آزاد اسلامی واحد قائمشهر

همراه با نمایشگاه پژوهش/ ساخت کپسول ژل رویال از سوی محقق دانشگاه آزاد اسلامی واحدقائم شهر

یکی از محققان دانشگاه آزاد اسلامی استان مازندران توانسته کپسولی از ژل رویال از زنبور عسل تولید کند که کلاژن‌ساز است.


به گزارش خبرنگار آموزشی و پژوهشی گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی، فناوری و فن‌بازار فردا به کار خود پایان می‌دهد در این نمایشگاه واحدهای دانشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی در فضای ۳ هزار مترمربعی ۳۴ غرفه بنا کرده‌اند تا دستاوردهای خود را به نمایش بگذارند.

غرفه دانشگاه آزاد اسلامی استان مازندران نیز از ویژگی‌های خاصی برخوردار است. در این غرفه محصولات بهداشتی آرایشی و نرم‌افزارها و اپلیکیشن‌های متعددی ارائه شده است.


یکی از محققان دانشگاه آزاد اسلامی واحد قائم‌شهر توانسته ژل رویال زنبور عسل که متعلق به زنبور ملکه است به‌صورت کپسول درآورد. این کپسول کلاژن‌ساز و در جوان‌کنندگی پوست کاربرد دارد. همچنین این محقق توانسته با استفاده همین ژل رویال یک کرم زیبایی تولید کند.


پماد تسکین‌دهنده درد، پماد بواسیر و قطره برای جوش صورت نیز در غرفه دانشگاه آزاد اسلامی استان مازندران ارائه شده است.


ارائه نرم‌افزار و اپلیکیشن‌های متنوع در غرفه استان مازندران


دیگر محصولات ارائه شده در این غرفه مربوط به حوزه نرم‌افزار و اپلیکیشن است. محققان شمال کشور توانسته‌اند سایتی طراحی کنند تا از این طریق هر کسی هر موضوعی را می‌داند به‌صورت یک ویدئو یا فایل آموزشی در اختیار دیگران قرار دهند.

ارائه سامانه سمیار و فروشگاه اینترنتی از دیگر محصولات ارائه شده در غرفه استان مازندران است.


سامانه مدارس هوشمند که هم‌اکنون در مدارس استان مازندران اجرایی شده از دیگر محصولات ارائه شده در این غرفه است. این سامانه قادر است والدین را با مدارس و معلمان متصل کند تا والدین در جریان اقدامات آموزشی و رفتاری فرزندان خود قرار گیرند.


همچنین در این غرفه هفت اپلیکیشن در زمینه‌های تناسب اندام و سلامت، آموزشی رانندگی، آموزش پخت و پز، آموزش عروسک‌سازی و نرم‌افزار ترکیبی تردد DNO در معرض دید شرکت‌کنندگان نمایشگاه قرار گرفته است.


نبود سرمایه‌گذار برای حمایت از طرح‌های پژوهشگران


عدم تجاری‌سازی این محصولات مهمترین مشکل پژوهشگران این غرفه بود؛ چراکه به‌گفته آنها سرمایه‌گذار ریسک‌پذیر در استان مازندران کم است به همین دلیل امکان تجاری‌سازی برای این محققان بسیار نادر است.


انتهای پیام/۴۰۴۰/خ