عمومی | دانشگاه سلمان فارسی کازرون

نوزدهم آذر ماه به عنوان روز دانشگاه تعیین شد

بر اساس مصوبه هیئت رئیسه دانشگاه، روز نوزدهم آذر ماه به عنوان روز دانشگاه سلمان فارسی کازرون تعیین شد. علت انتخاب این روز، ارتقای این موسسه آموزش عالی از مجتمع به دانشگاه در تاریخ نوزدهم آذرماه یک هزار و سیصد و نود است.

پس از پیگیری های فراوان از طرف رئیس وقت این موسسه آموزش عالی، جناب آقای دکتر فرهاد خرمایی و کسب شرایط علمی و ساختاری لازم از نظر تعداد اعضای هیئت علمی، تعداد رشته ها و دانشکده های مورد نیاز برای تبدیل به دانشگاه، در این روز شورای گسترش آموزش عالی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری مجوز ارتقای این موسسه که با عنوان مجتمع آموزش عالی کازرون بود به دانشگاه را صادر کرد. این نامگذاری مصادف شده است با ربع قرن فعالیت علمی، آموزشی و پژوهشی این دانشگاه در سطح  مجامع علمی کشور و به همین مناسبت مراسمی در آینده برگزار خواهد شد و از بنیانگذاران این دانشگاه تقدیر به عمل خواهد آمد.

لازم به یادآوری است که این دانشگاه در سال ۱۳۷۲ با همت جمعی از دلسوزان این شهر از جمله مرحوم آیت الله ایمانی، نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه فقید شیراز پایه گذاری شد و با ریاست دکتر رضا پولادی فعالیت خود را با عنوان دانشکده تربیت دبیر کازرون و به عنوان یکی از دانشکده های دانشگاه شیراز آغاز کرد و در زمان ریاست دکتر فرهاد خرمایی در ابتدا از دانشگاه شیراز مستقل شد و سپس در سال ۱۳۸۹ با توجه به توسعه آن به صورت مجتمع آموزش عالی کازرون معرفی شد و در نهایت باز در زمان ریاست دکتر خرمایی به سطح دانشگاه ارتقا یافت و از آن زمان تا کنون با نام «دانشگاه سلمان فارسی کازرون» به عنوان یکی از دانشگاه های مهم استان فارس شناخته می شود.