عمومی | پژوهشگاه علوم ورزشی

سومین دوره تئوری و عملی تمرینات ورزشی در کودکان استثنائی برگزار شد

به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه علوم ورزشی سومین دوره ملی "تمرینات ورزشی در کودکان استثنائی" باهدف توسعه فعالیت بدنی و ارتقاء دانش تمرین ویژه افراد با کم‌توانی ذهنی، اوتیسم، بیش فعالی / نقص توجه، سندرم داون و افراد دارای اختلالات هماهنگی رشد از روز چهارشنبه ۱۲ دی‌ماه توسط پژوهشگاه تربیت‌بدنی و علوم ورزشی و با همکاری دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی در محل دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی تهران برگزار شد.
در این دوره آموزش‌های لازم برای ارزیابی رشد مهارت‌های حرکتی، وضعیت حرکتی و تجویز برنامه تمرینی مناسب برای افراد دارای کم‌توانی ذهنی، اوتیسم، بیش فعالی / نقص توجه، سندرم داون و افراد دارای اختلالات هماهنگی رشد ارائه  شد.
علاوه بر دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی سازمان‌هایی همچون المپیک ویژه ایران، فدراسیون ورزش روستایی و بازی‌های بومی محلی، انجمن علمی تربیت‌بدنی و علوم ورزشی ایران، فدراسیون ورزش‌های همگانی: انجمن بازی‌ها و ورزش کودکان ایران، فدراسیون ملی ورزش‌های دانشگاهی و انجمن بین‌المللی بازی‌های حرکتی و ورزشی کودکان، به‌عنوان حامیان معنوی این رویداد بودند.
در این دوره شرکت کنندگان مباحثی همچون : آشنایی باکم توانی ذهنی و توانبخشی ورزشی،معرفی سازمان‌های ورزشی برای کودکان استثنائی،آشنایی با اصول اولیه آزمون و تجویز فعالیت بدنی و برنامه‌ریزی تمرین تخصصی در افراد باکم توانی ذهنی، اوتیسم، سندرم داون، اختلال هماهنگی رشد و بیش فعالی/ نقص توجه،سنجش رشد مهارت‌های حرکتی در این افراد،تمرینات ادراکی حرکتی و بازی‌های اثربخش در کودکان استثنائی (عملی)،تمرینات تخصصی در توانبخشی ورزشی (عملی) واصول اولیه تمرین و رقابت در افراد کم‌توان (عملی) را فرا گرفتند.
لازم به ذکر است چهارمین دوره تئوری و عملی تمرینات ورزشی در کودکان استثنائی نیز از ۲۴ الی ۲۶ بهمن‌ماه سال جاری برگزار خواهد شد.