عمومی | دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی کاشان

برگزاری مانور ارزیابی تیم های واکنش سریع در شهرستان آران و بیدگل

مانور ارزیابی تیم های واکنش سریع شبکه بهداشت و درمان آران و بیدگل با موضوع آنفلوانزا برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل دانشگاه، سرپرست شبکه بهداشت و درمان آران و بیدگل گفت: مطابق سناریوی تعریف شده، اعضای تیم واکنش سریع ستاد این شبکه با تشکیل جلسه فوق العاده فراخوانده شدند و جلسه ستادی بحران با حضور فرماندار شهرستان، معاون درمان شبکه، مدیر مرکز فوریت های پزشکی و اعضای تیم های واکنش سریع مراکز توسط واحدهای محیط و بیماری ها تشکیل شد.

دکتر اعظم باقری گفت: پس از حضور تمامی اعضا و مسئولین مربوطه در ساعت ۲۱ جلسه توجیهی و برنامه ریزی تیم های واکنش سریع تشکیل شد و فرمانده عملیات ضمن گزارش مورد مثبت کانون آنفلوانزای پرندگان به اعضاء در خصوص بیماری آنفلوانزا مطالبی را بیان کرد.

وی تصریح کرد: در ادامه برنامه عملی کار با وسایل و تجهیزات شامل نصب چادرها با رعایت فاصله از کانون، حضور مراقب سلامت با لباس حفاظت فردی جهت اقدامات درمانی، اماده سازی موتور برق ، دستگاه مه پاش، دستگاه های سم پاش و... در حیاط شبکه اجرا شد.

فرماندار شهرستان آران و بیدگل نیز در این مانور، ضمن تشکر از حضور به موقع همه اعضا به اهمیت و نقش تیم های واکنش سریع در ارتقای شاخص های سلامت جامعه اشاره کرد.

دکتر اسماعیل بایبوردی، در ادامه ضمن اشاره به بیماری آنفلوانزا برگزاری مانور و آمادگی بیش از پیش تیم واکنش شبکه بهداشت و درمان و نهادها و ارگان های مرتبط را امری ضروری برشمرد.