معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار کرد: اعتبار بخشی درحوزه آموزش در راستای ارتقاء کیفیت و حرکت به سوی استاندارد سازی ها در دانشگاه ها اجرا می شود.
دکتر اعتضاد رضوی در نشست اعضای شوراهای آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه علوم پزشکی مشهد خاطر نشان کرد: اعتبارسنجی در دانشگاه علوم پزشکی به منظور تضمین و حفظ استانداردهای آموزشی صورت می گیرد و فرایندی است که مشخص می کند تا چه میزان دانشگاه یا برنامه هایش حداقل استانداردهای مورد قبول را برآورده ساخته است.
وی الگوی اعتبارسنجی را مترادف با ارزیابی بیرونی دانست و افزود، این نوع ارزیابی فرایندی است که از طریق آن موسسه آموزشی به واسطه صلاحیت های تشکیل دهنده اش به وسیله نهادی بیرونی معتبر شناخته می شود و هدف این فرایند آن است که کیفیت مراکز آموزشی را گواهی کند و آنها را در بهبود امورشان یاری دهد، از این رو به دنبال ارزیابی درونی باید ارزیابی بیرونی انجام شود.
معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در خصوص ضرورت وجود برنامه های آموزشی جامع اظهار کرد: از آنجا که تربیت نیروی انسانی مورد نیاز نظام سلامت و وجود برنامه آموزشی(کوریکولوم) مدون، جامع، و منطبق با نیازهای نظام سلامت رکن محوری هر آموزشی را تشکیل می دهد، لازم است هر برنامه آموزشی در راستای نیازهای روز جامعه تدوین، بازنگری، و اصلاح شود.
وی با بیان اینکه تربیت نیروی انسانی مورد نیاز جامعه، از جمله پزشکان عمومی نقش مهمی در نظام سلامت جامعه دارد خاطر نشان کرد: وجود یک برنامه آموزشی جامع که بتواند به نیازهای روز و در حال تغییر جامعه پاسخ داده و از سوی دیگر با تربیت نیروی انسانی ماهر و توانمند نظام سلامت را یاری دهد از ضروریترین و مهمترین وظایف نظام آموزشی محسوب می شود.
معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد تاکید کرد: دانشکده علوم پزشکی وظیفه دارد برنامه ها و اهداف آموزشی خود را بر همین اساس تدوین کرده و آموزش دانشجویان را در راستای رسیدن به این اهداف هدایت کند.
نشست اعضای شوراهای آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه علوم پزشکی مشهد به منظور تحرک بخشی آموزشی از مسیر توجه ویژه و همزمان به بازنگری و ارزشیابی برنامه های آموزشی و بررسی خود ارزیابی اعتبار سنجی دوره پزشکی عمومی در برگزار شد.
{jcomments on}