عمومی | دانشگاه اردکان

امکان بازیابی کلمات عبور سامانه‌های گلستان و درگاه اینترنتی دانشگاه با پیامک

به گزارش روابط عمومی، معاون آموزشی و پژوهشی دانشگاه با اعلام این خبر افزود در راستای برنامه‌های راهبردی این معاونت در سال ۱۳۹۷ و دستیابی به دانشگاه الکترونیکی، فرایند بازیابی کلمات عبور سامانه گلستان (برای کاربران اساتید و دانشجویان) و نیز ورود به گیت اینترنتی APK از طریق پیامک به طور کامل عملیاتی گردید. این فرایند که به دلیل فراهم نبودن زیرساخت‌های گوناگون و گستردگی بخش‌های درگیر، وقت زیادی از همکاران حوزه‌های آموزش و IT را گرفته بود سرانجام با تلاش و پیگیری‌های مستمر نهایی شد و پس از تست قابلیت اجرایی یافت.
دکتر فتح‌زاده در ادامه از کلیه اساتید و دانشجویان محترم خواست با مراجعه به سامانه گلستان شماره تلفن همراه خود را مطابق فایل‌های راهنما وارد سامانه گلستان نموده تا این قابلیت برایشان فعال گردد. وی همچنین با اشاره به بروزرسانی سامانه فایروال APK که جدیدترین و پیشرفته‌ترین نسخه موجود می‌باشد چنین اظهار داشت که این درگاه در اولین ورود کاربران شماره تلفن همراه را درخواست می‌نماید که کاربران محترم می‌بایست در این خصوص نسبت به درج شماره تلفن همراه صحیح و فعال خود اقدام نمایند. بدین ترتیب با بهره‌برداری از این امکانات الکترونیکی کارشناسان بخش‌های مذکور به هیچ‌ عنوان پاسخگوی درخواست‌های حضوری و تلفنی کاربران ارجمند در خصوص فراموشی رمز عبور نخواهند بود.
شایان ذکر است با بهره‌برداری از این قابلیت بار ترافیک قابل توجهی از مراجعات حضوری کاربران مختلف از حوزه‌های یاد شده برداشته شده و این فرصت را فراهم می‌آورد تا ضمن تسهیل بازیابی رمز عبور برای کاربرانی که امکان مراجعه حضوری ندارند، کارشناسان بخش‌های مذکور نیز با فراغت بال بیشتری به امور تخصصی خود بپردازند.