عمومی | دانشگاه آزاد اسلامی واحد میانه

برگزاری دوره آموزش مقدماتی محاسبات مهندسی و ریاضی با نرم افزار Excel

خبرگزاری آنا: رییس باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان واحد میانه از برگزاری دوره آموزش مقدماتی محاسبات مهندسی و ریاضی با نرم افزار Excel خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از میانه، دکتر عباس نعمتی درباره معرفی نرم افزار Excel اظهار کرد: نرم افزار Excel یکی از نرم افزارهای بسته مجموعه Office محصول شرکت مایکروسافت است که در دسته برنامه های اداری این مجموعه قرار دارد.

وی افزود: از این برنامه برای انجام محاسبات ریاضی و کشیدن نمودار به وسیله ابزارهای گرافیکی استفاده می شود. کاربرد نرم افزار Excel با توجه به گستردگی ابزارهای گنجانده شده در آن، در تمام حوزه های کاری که به نوعی با دسته بندی و تحلیل داده ها، فرمول نویسی، بانک های اطلاعاتی یا گزارش گیری سر و کار دارند ملموس هست.

نعمتی بیان کرد: قابلیت های بیشمار آن و سهولت یادگیری و استفاده از آنها، بکارگیری این نرم افزار را در حوزه کاربردهای مهندسی،ریاضی، اداری، بانک­های اطلاعاتی، مالی و به امری اجتناب ناپذیر تبدیل نموده است .

رییس باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان واحد میانه با بیان اینکه Excel از جمله کاربردی ترین مجموعه نرم افزارهای Microsoft Office بوده و یک نرم افزار صفحه گسترده (Spread Sheet) است گفت: در واقع Excel جدولی بسیار بزرگ است که کاربر می تواند بر اساس نیاز خود برای هر سلول از این جدول داده مشخص کرده، بعد از فرمول نویسی، ظاهر هر سلول را به دلخواه تغییر دهد و یا اینکه محدودیت های دسترسی برای هر سلول تعریف کند.

مدیر مرکز رشد واحدهای فناوری واحد میانه افزود: Excel می تواند برای امور بسیار ساده مانند لیست کردن خریدهای روزانه شخصی و یا اموری پیچیده مانند تهیه داشبوردهای مدیریتی مورد استفاده قرار گیرد.

نعمتی تاکید کرد: علاوه بر تمام قابلیت هایی(مانند رسم نمودارها، فرمول نویسی، تهیه بانک داده، داشبوردها و .) که در Excel قرارداده شده است  این توانایی را دارد که با استفاده از کد نویسی VBA تبدیل به یک نرم افزار بسیار حرفه ای برای تحیل داده ها و گزارش گیری تبدیل شود.

عضو هیات علمی گروه مهندسی برق دانشگاه آزاد اسلامی واحد میانه بیان کرد: در این دوره مواردی از قبیل رسم نمودار ریاضی، کالیبراسیون، محاسبات عددی، ایزوترم، سنیتیک، محاسبات انرژی فعال سازی، نمودارهای تغییر فرایند و... ارایه خواهد شد و این دوره آموزشی به مدت ۳ ساعت، روز دوشنبه مورخ ۱/۱۱/۹۷ از ساعت ۱۳ لغایت ۱۶ در سالن اجلاس ساختمان مرکزی واحد میانه برگزار می شود.

نعمتی گفت: شرکت در این دوره برای اعضای باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان و مرکز رشد واحدهای فناوری رایگان بوده و سایر افراد لازم است مبلغ ۳۰۰ هزار ریال (سیصد هزارریال) به شماره حساب ۰۱۰۵۸۳۴۱۲۵۰۰۸ نزد بانک ملی به نام صندوق پژوهش دانشگاه آزاد اسلامی واحد میانه واریز و اسکن فیش واریزی را به پست الکترونیکی nemati_abbas@yahoo.com ارسال کنند.