عمومی | دانشگاه علوم پزشکی مشهد

بیمارستان ۲۰۰ تختخوابی بیماران سرطانی سال آینده به بهره برداری می رسد

قائم مقام رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد در امور مشارکت های مردمی از بهره برداری مرکز درمان و پیشگیری از سرطان ناظران در سال آینده خبر داد و اظهار کرد: این مرکز به همت خیران سلامت به بهره برداری خواهد رسید.

به گزارش وب دا، دکتر غلامحسن خدایی در نشست خبری انجمن خیریه حمایت از بیماران سرطانی مشهد در مرکز تخصصی رادیوتراپی و انکولوژی رضا خاطر نشان کرد: این پروژه یکی از مجهزترین مراکز درمانی در شرق کشور است که  با مشارکت و همت خیران سلامت در زمینی به مساحت ۱۸ هزار متر مربع و با زیر بنای ۲۸ هزار متر مربع در قالب ۲۰۰تخت بستری در حال ساخت است.

وی با بیان اینکه اجرای این پروژه یکی از نیازهای واقعی در حوزه درمان، پیشگیری و حمایت از بیماران سرطانی است خاطر نشان کرد:علاوه براین، مرکز انکولوژی رضا(ع) که با حمایت خیران اداره می شود نیز در شهر مشهد در زمینه ارائه خدمات درمانی، توانمند سازی ، آموزش، مشاوره و غربالگری سرطان و ارائه خدمات حمایتی به بیماران سرطان نقش موثری را ایفاء می کند.

قائم مقام رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد در امور مشارکت های مردمی با بیان اینکه به جز انجمن پیشگیری از سرطان، ۷۵موسسه و انجمن مردم نهاد دیگر نیز در حوزه سلامت فعالیت می کنند اظهار امیدواری کرد: با حمایت خیران و سازمان های مردم نهاد در حوزه سلامت  بیماران دغدغه ای برای هزینه های درمانی خود نداشته باشند که در حال حاضر تا ۹۰درصد این موضوع محقق شده است.

وی با اشاره به اینکه سبک زندگی نادرست، مصرف دخانیات به خصوص سیگار، آلودگی محیط زیست، تغذیه نادرست، کم تحرکی نقش موثری در ابتلا به سرطان دارد خاطر نشان کرد: حضور سازمان های مردم نهاد و خیران سلامت در آموزش و اطلاع رسانی مردم و اجرای طرح های غربالگری می تواند نقش موثری در پیشگیری از سرطان داشته باشد.

{jcomments on}