عمومی | دانشگاه آزاد اسلامی واحد مشهد

افتتاح دفتر کانون دانشگاهیان ایران اسلامی خراسان رضوی در دانشگاه آزاد اسلامی مشهد

افتتاح دفتر کانون دانشگاهیان ایران اسلامی خراسان رضوی در دانشگاه آزاد اسلامی مشهد
نشست دبیر کل کانون دانشگاهیان ایران اسلامی با دبیر و اعضاء شورای مرکزی کانون دانشگاهیان خراسان رضوی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی مشهد،  دکتر سید محمد حسینی در این نشست با گرامیداشت یاد و خاطره حماسه تاریخی ۹ دی ماه  به تبیین وقایع حضور تاریخی ملت در این روز پرداخت و گفت: عده¬ای در پی به فراموشی سپردن این حماسه عظیم هستند در حالی که آن حماسه پاسخی بود به ماهها اغتشاش و فتنه گری و دعوت به آشوب که از سوی سران فتنه در داخل و خارج هدایت می شد.
وی از حضور مسببین و عاملین فعال در فتنه و کسانی که در تنور فتنه می¬دمیدند در مسئولیت های اجرایی و یا افرادی که بعضاً در شوراها و مجلس نیز نفوذ پیدا کرده اند، ابراز نگرانی کرد و گفت:  بسیاری از مشکلات کنونی  ناشی از همان رویکرد ناراضی تراشی و ایجاد نارضایتی در میان مردم است.
وی افزود: همان هدفی که در فتنه ۸۸ در پی آن بودند و اکنون در جایگاههای مدیریتی در پی عملی سازی کار ناتمام خویش هستند.
دبیر کل کانون دانشگاهیان ایران اسلامی فتنه ۸۸ را ادامه برنامه قبل در ایجاد انقلاب های مخملی و رنگی در کشورهای مختلف عنوان کرد و با برشمردن ویژگیهای مشترک انقلاب های مخملی به تشریح این شاخص های مشترک پرداخت و گفت:  وجوه مشترکی از جمله؛ استفاده از بستر انتخابات و تشکیک در سلامت آن، فعال کردن سفارتخانه های غربی، در تشویق و حمایت از اغتشاشگران، استفاده از عناصر غربگرای درون حکومت، حمایت رسانه ای گسترده از معترضین، استفاده از رنگ برای یکپارچه کردن معترضین و اغتشاشگران و متحد کردن آنان، آموزش به افراد و ... از این اقدامات محسوب می شود.
دکتر حسینی ادامه داد: دشمن بسیاری از این پارامترها را که قبلاً در گرجستان، اوکراین و قرقیزستان آزموده بود را در ایران هم عیناً تکرار کرد و البته در مورد ایران دچار اشتباه محاسباتی شد.
وی با بیان اینکه دشمن با تمام ایادی خود تلاش خویش را به کار بست و خساراتی هم زد، اظهارداشت:   ولی با وجود رهبری هوشمند و شجاع و ملتی بصیر و ولایتمدار در ۹ دیماه مهر پایانی بر این نقشه دشمن زده شد.
وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی هدف دشمن را از این انقلاب های مخملی و صرف هزینه های میلیاردی و بمباران تبلیغاتی، استیلای بر کشورها بدون نیاز به حضور نظامی خود و با استفاده از تحریک مردم همان کشورها عنوان کرد و افزود:  دشمن لحظه ای از برنامه خود برای ضربه زدن به این نظام و مردم غافل نیست و ما نیز نباید از روشنگری و پرده برداری از این نقشه دشمن غفلت کنیم و گرامیداشت ۹ دیماه اعلام آماده باش و هشیاری ملت نسبت به عدم فراموشی آن فتنه انگیزی هاست.
وی  با انتقاد از مدیریت ناکارآمد اظهار داشت: در عرصه سیاسی کسانی که تا دیروز همه زندگی مردم را به برجام منوط کرده بودند امروز می گویند هدف از برجام رفع مسائل اقتصادی نبوده!
وی گفت: به عنوان نمونه به افزایش چند صد هزار خانواری آمار مددجویان کمیته امداد فقط در سال ۹۷ اشاره کرد و آن را ناشی از کوتاهی دولت در رسیدگی و توجه به مشکلات مردم عنوان نمود که منجر به افزایش نرخ فقر در جامعه شده است.
دکتر حسینی با یادآوری نقش بی بدیل رهبری معظم انقلاب در هدایت و ثبات بخشی به جامعه، برنامه دشمن را تضعیف جایگاه رهبری عنوان کرد  و افزود؛ دشمن دریافته است با وجود رهبری هوشمند و بصیر نقشه های آنان و فتنه گران نقش بر آب خواهد شد و از این روی تمام توان خود را در فاصله انداختن میان امت و ولایت متمرکز کرده و این هدف  را از مسیر ناراضی کردن مردم نسبت به نظام و دلسرد کردن آنان از طریق ایجاد مشکلات اقتصادی و شبهه افکنی برشمرد.
وی با انتقاد از کسانی که غیر از مقاطعی کوتاه در طول ۴ دهه گذشته همواره بر مسئولیت¬ها و مناصب اجرایی و مدیریتی تکیه زده بودند و اکنون با کمال وقاحت، طلبکار نظام و انقلاب شده اند خواستار توجه جدی دولتمردان در عدم به کارگیری کسانی شد که پنجه به صورت نظام کشیده اند و به قانون و امر رهبری تمکین ننموده اند و در فتنه ۸۸ خساراتی را به حیثیت نظام و آرامش کشور وارد نموده اند.
دبیر کل کانون دانشگاهیان ایران اسلامی در ادامه افزود، توقع همه دلسوزان و علاقه مندان نظام این است که در این برهه حساس اساتید و دانشگاهیان کار مضاعف و همت مجاهدانه به کار بندند و در روشنگری و تبیین خدمات نظام اسلامی عزم جدی کنند و از تلاش های مداوم و جنگ نرم دشمن غافل نشوند زیرا که دشمن به دنبال ایجاد تشکیک در ملت و ابهام آفرینی و ایجاد تنش و درگیری در کشور است.
وی با تقبیح بی انصافی و دروغگویی مغرضان و دشمنان در کتمان پیشرفتهای عظیم ملت ایران پس از انقلاب اسلامی گفت: ایران اسلامی به اذعان تمام سازمان ها و موسسات بین المللی و کارشناسان به یکی از ۲۰ قدرت اول جهان مبدل گشته و در هیچ حوزه ای قابل مقایسه با وضعیت رژیم فاسد و وابسته پهلوی نمی باشد ولی دشمن با شبهه افکنی به دنبال دلسرد کردن ملت از اهداف والای انقلاب و نظام اسلامی می باشد.
دکتر سید محمد حسینی با اعلام این که اوایل سال آینده کنگره سراسری کانون دانشگاهیان ایران اسلامی در تهران و باحضور چندین هزار عضو هیئت علمی دانشگاههای کشور برگزار خواهد شد خواستار استفاده از ظرفیت های فراوان جریان دانشگاهی با همکاری و همفکری با نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاهها، بسیج و همه دلسوزان و علاقه مندان انقلابی و ولایی در مقابله با توطئه ها و ترفندهای دشمنان و تبیین اهداف عالیه و دستاوردهای نظام اسلامی شد.
در پایان این نشست، دفتر کانون دانشگاهیان ایران اسلامی خراسان رضوی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد مشهد با حضور دبیر کل و اعضاء شورای مرکزی استان و همچنین رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی و جمعی از معاونین این دانشگاه افتتاح گردید.