عمومی | معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

شرکت شهرک‌های کشاورزی در کانون گرد و غبار جفیر




به پیشنهاد ستاد آب، خشکسالی، فرسایش و محیط‌زیست معاونت علمی؛ جلسه‌ای به‌منظور بررسی وضعیت پایلوت شورورزی برگزار شد، که در این جلسه برنامه توسعه در مقیاس ۲۵۰ هکتاری، تحت عنوان شرکت شهرک های کشاورزی در کانون گرد و غبار جفیر مطرح شد.


به گزارش مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری؛ به پیشنهاد ستاد توسعه آب، خشکسالی و محیط‌زیست معاونت علمی؛ جلسه‌ای‌ با حضور کارگروه ستاد توسعه زیست‌فناوری معاونت علمی به‌منظور توسعه فناوری‌های موردنظر در حوزه آب برگزار شد. در این جلسه موضوع  توسعه در مقیاس ۲۵۰ هکتاری تحت عنوان شرکت شهرک های کشاورزی در کانون گرد و غبار جفیر مطرح شد.


در پی این تصمیم مقرر شد؛ تا  سازوکار موضوع توسط کارگروه ستاد زیست‌فناوری و ستاد آب و خشکسالی معاونت علمی بررسی و ارائه شود.
بر اساس این گزارش؛ در جلسه بررسی وضعیت پایلوت شورورزی ضمن ارائه گزارشی از روند اجرای پروژه، مرکز ملی تحقیقات شوری و شرکت شور زیست کویر نیز گزارشی از پیشرفت سالیانه و برنامه سال زراعی ۱۳۹۷-۹۸ در دو بخش  زراعی و آبزی‌پروری به همراه بررسی مشکلات فنی و اجرایی و پیشنهادات لازم به‌منظور اصلاح عرصه ارائه کرد.
پایان پیام/۳۲