عمومی | دانشگاه علوم پزشکی مشهد

ساکنان مناطق حاشیه شهر مشهد بر اساس پرونده الکترونیک به مراکز درمانی ارجاع می شوند

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار کرد: بر اساس برنامه ریزی های انجام شده ساکنان مناطق حاشیه شهر مشهد از طریق پرونده الکترونیک به مراکز درمانی ارجاع می شوند.

دکتر شاپور بدیعی در حاشیه نشست معاونت بهداشت و مدیرکل بیمه سلامت در گفتگو با وب دا با بیان اینکه پرونده الکترونیک سلامت در تمامی مراکز خدمات جامع سلامت راه اندازی شده است خاطر نشان کرد: به منظور استفاده هدفمند از منابع و ارتقاء کیفی خدمات، بیمارانی که نیاز به خدمات تخصصی سطح دو و سه را دارند در قالب نظام ارجاع الکترونیک به مراکز درمانی ارجاع داده می شوند.

وی تصریح کرد: با هماهنگی که با سازمان نظام پزشکی و مراکز درمانی خصوصی نیز انجام شده ، قرار است روند ارجاع ساکنان مناطق حاشیه شهر مشهد در قالب پرونده الکترونیک صورت گیرد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه در قالب برنامه نظام ارجاع، فرایند هدایت بیماران از سطح یک به سطح دو، بیمارستان ها و پزشکان متخصص مشخص می شود تصریح کرد: زمانی که بیمار از سطح یک نیاز به ارجاع به سطوح بالاتر را دارد، پزشک مستقر در مراکز و خانه های بهداشتی ، زمان و مکان مراجعه بیمار را در سامانه مشخص و در قالب کد رهگیری به بیمار ارائه می دهد.

دکتر بدیعی ؛ با تاکید بر اینکه اجرای نظام ارجاع، موجب تکریم بیشتر بیماران می شود اظهار داشت: صرفه جویی در وقت و هزینه، جلوگیری از انجام اقدامات اضافه از جمله رادیوگرافی و خدمات پاراکلینیکی و دارو از مزایای اجرای این طرح به شمار میرود.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه در سال جاری سازمان های بیمه گر تنها ۹۰ درصد از سقف تعهدات گذشته را در مراکز درمانی متقبل می شوند خاطر نشان کرد: اجرای برنامه نظام ارجاع از مراجعه غیر ضروری به سطوح تخصصی و فوق تخصصی و ایجاد بار مالی اضافی جلوگیری می کند.

{jcomments on}