عمومی | دانشگاه زابل

حضور مشاور محترم وزیر و رئیس مرکز حراست وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در دانشگاه زابل

گزارش خبری

حضور مشاور محترم وزیر و رئیس مرکز حراست وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در دانشگاه زابل

حضور بر مزار مطهر شهدای گمنام وتجدید عهد و پیمان با مکتب چشم نواز شهدا

دانشگاه زابل، روز یکشنبه مورخ سیزدهم اسفندماه نود و شش، میزبان حضور مغتنم آقای دکتر داریوش سلیمی، مشاور محترم وزیر و رئیس مرکز حراست وزارت علوم، تحقیقات و فناوری بود. ایشان به همراه رئیس و هئیت رئیسه دانشگاه زابل بر مزار شهدای گمنام دانشگاه زابل حضور یافتند و ضمن احترام به جایگاه ارزشمند شهدا، به ویژه شهدای دلاور سیستان که نقشینه ای گرانبها بر تاریخ رشادت و جانبازی ایران زمین حک نموده اند؛ بر اهمیت نقش دانشگاه در حفظ و روایت این ارزش های ارجمند تاکید نمود.

افتتاح مرکز نظارت تصویری (مانیتورینگ) مدیریت حراست دانشگاه زابل

رئیس محترم مرکز حراست وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، از مرکز نظارت تصویری (مانیتورینگ) مدیریت حراست دانشگاه زابل که با هدف افزایش دقت، سرعت و صرفه جویی در منابع مالی و انسانی در مساله تامین امنیت و حفاظت از حریم دانشگاه؛ بنا گردیده است بازدید و نسبت به افتتاح آن اقدام نمود. وی با اشاره به اهمیت بهره برداری از سامانه‌های هوشمند نظارتی در تامین حفاظت و ایجاد امنیت، راه اندازی مرکز مانیتورینگ دانشگاه زابل را اقدامی ارزشمند توصیف کرد.

بازدید از پروژه های عمرانی بهره برداری شده و آماده ی افتتاح دانشگاه زابل

مشاور محترم وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، از پروژه بهره برداری شده و منحصر به فرد مرکز همایش های بین المللی حضرت آیت ا... هاشمی رفسنجانی که با دارا بودن سیستم های صوتی و تصویری پیشرفته از ارزشمندترین بسترهای توسعه و تبادلات بین المللی و منطقه ای علم و دانش در جنوب شرق کشور می باشد دیدن نمود.

آقای دکتر سلیمی ضمن بازدید از پروژه های عمرانی آماده ی افتتاح دانشگاه همچون دانشکده آب و خاک و آزمایشگاه مرکزی، در جریان برنامه ها و رویکردهای دانشگاه زابل در راستای توسعه رشته های مرتبط با نیاز منطقه و فضاهای تحقیقاتی و آزمایشگاهی مطلوب جهت ارتقای توان علمی و مهارتی دانشجویان در راستای تحقق دانشگاه نسل سوم قرار گرفت. دکتر بهلولی رئیس دانشگاه زابل، در جریان این بازدیدها، دانشگاه زابل را مبداء توسعه و منزلگاه اندیشه ورزی و مشکل گشایی منطقه و فرصتی بی بدیل برای اغنای فعالیت های دستگاهای اجرایی برشمرد که می تواند مبنای مراودات موثر و مفید علمی و فرهنگی برای کشورهای همسایه شرقی قرار گیرد؛ وی با ارائه گزارشی از روند، پیشرفت، اعتبارات و چالش های موجود در اجرای پروژه‌های عمرانی دانشگاه و با اشاره به تاریخچه فعالیت های آموزشی و پژوهشی دانشگاه زابل و ویژگی ها و توانمندی های بالقوه آن خصوصا اساتید متخصص و همکارانی که دل در گرو پیشرفت و بهروزی سیستان دارند، حمایت بیش از پیش وزارت علوم از این دانشگاه را خواستار شد.

بازدید از پروژه های اقتصاد مقاومتی دانشگاه زابل در مجتمع بقیه‌الله الاعظم (عج)

در ادامه آقای دکتر سلیمی با همراهی رئیس دانشگاه زابل و هیئت همراه به مجتمع بقیه‌الله الاعظم (عج) دانشگاه زابل، نماد درخشان تلفیق یاری خداوند و خودباوری متخصصین تلاشگر دانشگاه زابل، عزیمت نمود و از پروژه های اقتصاد مقاومتی اجرا شده در این مجتمع بازدید کرد.

طی این بازدیدها، دکتر موسی بهلولی با بیان اینکه این مجتمع، نشانه ای از غلبه اراده انسانهای متخصص و دل سوخته، بر صعب و سخت روزگار کم آبی و کم تنوعی سیستان است؛ به برنامه های تحقیقاتی متنوع اجرا شده و یا در حال اجرا اشاره نمود که پس از بررسی علمی، تحقیقاتی و اجرایی در شرایط برون آزمایشگاهی، امکان معرفی و اجرای مطمئن در منطقه را می یابد.

دکتر سلیمی طی این بازدید در جریان ظرفیت‌ها، توانمندی‌های علمی- پژوهشی، امکانات و تأسیسات مجتمع بقیه‌الله الاعظم (عج) و تلاش‌های صورت گرفته جهت ارتقای مرزهای دانش و خدمت‌رسانی به مردم قرار گرفت. ایشان ضمن قابل توجه خواندن اقدامات صورت گرفته توسط دانشگاه زابل برای چاره اندیشی علمی و عملی جهت شناخت و گذر از چالش های مسیر رشد و توسعه ی منطقه، بر لزوم بهره گیری از پتانسیل معاونت علمی ریاست جمهوری و دیگر سازمانهای حامی پژوهش و فناوری، برای گسترش و ارتقای هرچه بیشتر این فعالیت ها تاکید کرد و انجام تحقیقات پایه ای و کاربردی مشترک با دیگر دانشگاههای کشور در حوزه گیاهان دارویی، مباحث نوین کشاورزی و انرژی های تجدیدپذیر و جلب همکاری ارگان ها و نهادهای مرتبط با این حوزه ها را جهت نیل به اهداف پیش بینی شده، ضروری توصیف نمود.

پروژه های اقتصاد مقاومتی که توسط مشاور محترم وزیر علوم در مجتمع بقیه ا... الاعظم (عج) مورد بازدید قرار گرفت شامل موارد ذیل بود:

بازدید از درختستان، مرکز تولید نهال زیتون و تاسیسات استحصال روغن زیتون

بازدید از کلکسیون گیاهان دارویی و نهالستان

بازدید از پژوهشکده دام‌های خاص و مراکز پرورش و نگه داری شترمرغ و گاو سیستانی

بازدید از دریاچه مصنوعی هامونک، تاسیسات پرورش آبزیان در قفس و قلمستان انگور یاقوتی