عمومی | دانشگاه آزاد اسلامی واحد لنگرود

دکتر مقدم فر: برخی ها به دنبال فراموشی حماسه ۹ دی هستند

در دانشگاه آزاد اسلامی واحد اراک:
مشاور فرهنگی رئیس هیات موسس و امنای دانشگاه آزاد اسلامی گفت: فتنه ۸۸ به قدری بزرگ بود که می توانست تهدید جدی برای نظام باشد، اما حماسه ۹ دی باطل السحر این داستان بود.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی به نقل از واحد اراک، دکتر حمیدرضا مقدم فر مشاور فرهنگی رئیس هیات موسس و هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی در نشستی که به مناسبت حماسه ۹ دی در واحد دانشگاهی اراک برگزار شد، گفت: برخی ها به دنبال تحریف فتنه ۸۸ هستند و این اتفاق ثابت کرد دشمنی آمریکا با انقلاب اسلامی ایران توهم توطئه نیست.

وی با اشاره به اهمیت حماسه ۹ دی اظهار داشت: در بین یوم الله هایی که از زمان پیروزی انقلاب اسلامی ایران تاکنون داریم، بعضی روزها بیشتر می درخشند و یادآوری آنها، یادآوری یک مدل و الگو برای آینده روشن کشور است.

دکتر مقدم فر خاطرنشان کرد: به عنوان مثال وقتی امام (ره) فرمودند «بنده ۱۵ خردادماه را برای همیشه تاریخ عزای عمومی اعلام می کنم»، تاکید ایشان برای برگزاری بزرگداشت این روز بدین خاطر است که روزهایی همچون پانزده خرداد و ۲۲ بهمن، نهم دی ماه و ... نقش مهمی در شکل گیری و تثبیت مبانی انقلاب اسلامی در جامعه دارند.

وی ادامه داد: همانطور که از ۱۵ خرداد به عنوان ریشه انقلاب اسلامی یاد می شود، ۹ دی اثبات کننده مقبولیت ولایت فقیه در جامعه است.

مشاور فرهنگی رئیس هیات موسس و هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی تصریح کرد: فتنه ۸۸ از وسعت بالایی برخوردار بود، تمامی دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران با تمام قوا برای براندازی نظام متحد شده بودند، به همین خاطر است که مقام معظم رهبری فتنه ۸۸ را به جنگ احزاب که زمان پیامبر(ص) اتفاق افتاد، تشبیه کردند.

دکتر مقدم فر با بیان اینکه فتنه ۸۸ به قدری بزرگ بود که می توانست تهدید جدی برای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران باشد، گفت: ۹ دی ماه باطل السحر این داستان بود. بی شک ریشه حوادث ۸۸ طراحی آن در خارج از کشور بوده است، بیش از ۱۱۱ کد در حوادث ۸۸ نشان می داد که طراحی آن از خارج از کشور شده بود.

وی با تاکید بر اینکه برخی ها به دنبال فراموشی حماسه ۹ دی هستند، اظهار داشت: فتنه ۸۸، جنگ احزاب بود. بعد از دفاع مقدس که از آن به عنوان جنگ سخت یاد می شود، تمامی اتاق فکرها، اندیشکده های کشورهای غربی و آمریکا گرد هم جمع شدند تا طرحی را برای فروپاشی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران ترسیم کنند، حاصل این هم اندیشی طراحی سه دهه برای براندازی انقلاب بود. دهه اول دوران هشت سال دفاع مقدس، دهه دوم فتنه ۱۸ تیر سال ۷۸ کوی دانشگاه و دهه سوم فتنه ۸۸ بود.

مشاور فرهنگی رئیس هیات موسس و امنای دانشگاه آزاد اسلامی تصریح کرد: کشور با فتنه های متعددی همچون فتنه جنگ، فتنه تحریم و ... روبرو بوده، ولی فتنه ۸۸ با سایر فتنه ها فرق می کرد، زیرا تمامی نیروهای دشمن برای براندازی در این فتنه متمرکز شده بود و مهمتر از همه بعضی از نخبگان و خواص کشور حتی آنهایی که سه دهه همراه با حاکمیت بودند، برای اولین بار مواضع و سخنان آنان با دشمنان تابلو دار نظام یکی شده بود.

دکتر مقدم فر با اشاره به خصومت و دشمنی آمریکا با ایران، گفت: بعضی ها اعتقاد دارند که خصومت آمریکا علیه کشورمان توهم است، ولی خوشبختانه در فتنه ۸۸ به صراحت و روشنی مشخص شد که دشمنی آمریکا با نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران توهم توطئه نیست، بلکه آمریکا بزرگترین تهدید خود را ایران می داند.

وی در پایان گفت: دلیل این که آمریکا بزرگترین تهدید خود را ایران می داند، بدین خاطر است که مکتب لیبرال دموکراسی به واسطه انقلاب اسلامی ایران به بن بست رسیده است، بدین خاطر که با الهام بخشی از انقلاب اسلامی ایران کشورهای منطقه بیدار شده اند.