عمومی | دانشگاه علوم پزشکی بوشهر

معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری شهرستان کنگان: ایجاد خانه مشارکت مردمی در حوزه سلامت امری ضروری است

غلامحسین زیبا اولین نشست خانه مشارکت مردمی سلامت شهرستان کنگان افزود بحث سلامت موضوعی عام‌المنفعه می‌باشد و همه دستگاه‌ها، نهادها، ارگان‌ها، سازمان‌های مردم نهاد و تمامی اقشار جامعه باید در راستای تحقق اهداف آن مشارکت داشته باشند.
وی بابیان اینکه مشارکت مردمی در همه امور قطعاً مفید و موثر است گفت: ما به عنوان خدمت‌گزاران مردم در عرصه سلامت از هر اقدام و عملی که به سلامت جامعه ختم شود، حمایت خواهیم کرد.
غلامحسین زیبا اظهار داشت: مقبولیت و بومی شدن برنامه‌های سلامت، افزایش توانمندی، دسترسی و پوشش خدمات برای مردم از مهم‌ترین دلایل لزوم مشارکت مردم در سلامت است.
وی گفت: توانمندسازی مردم در ارتقاء سلامت از اولویت‌های این خانه مشارکت مردمی است.
معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری شهرستان کنگان افزود: برگزاری این‌گونه جلسات می‌تواند گروه سلامت را در راه خدمات‌دهی هدفمند به مردم یاری نماید و در این راستا، تمام تلاش خود را به کار می‌بندیم که از ظرفیت و پتانسیل خانه مشارکت‌های مردمی در راستای ارتقاء سطح خدمات بهداشتی و آگاهی بخشی به مردم بهره‌مند شود.
وی با بیان اینکه حوزه معاونت اجتماعی آماده هرگونه همکاری با اقشار مردم در راستای اجتماعی کردن سلامت است گفت: معاونت اجتماعی حلقه ارتباط بین مردم و وزارت بهداشت است.
غلامحسین زیبا اظهار داشت: باید همه اعضاء به منظور تسهیل دستیابی به اهداف برنامه جامع سلامت استان مشارکت داشته باشند.

باید از ظرفیت سازمان‌های مردم نهاد برای حفظ و ارتقای سلامت جامعه استفاده شود


سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان کنگان نیز گفت: حضور سازمان‌های مردم نهاد در کنار دانشگاه علوم پزشکی برای حفظ و ارتقای سلامت جامعه یک فرصت ایده‌آل است که باید از این ظرفیت استفاده شود.
مهندس خلیل جوکار افزود: مردم در تدوین سند جامع سلامت استان جایگاه مهم و اثرگذار دارند.
وی تصریح کرد: افزایش آگاهی و توانمندسازی و نظام‌مند کردن نقش مردم در تامین، حفظ و ارتقای سلامت در ذیل دبیرخانه شورای سلامت و امنیت غذایی استان و با نظارت و راهبری امور مشارکت‌های اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر از برنامه‌های دبیرخانه خانه مشارکت است.
سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان کنگان بیان کرد: با همکاری و تعامل حوزه بهداشت و خانه مشارکت های مردمی می‌توان در راه خدمت به مردم گام‌های موثر برداشت.
این مقام مسئول اظهار کرد: برای ارتقای شاخص‌های بهداشتی و درمانی همه ما باید احساس مسئولیت کنیم و در کنار هم برای اهداف آن تلاش نماییم به طوری که نارسایی‌ها در این زمینه مشهود نباشد.
معاون بهداشتی ضمن عرض خیرمقدم به حاضران به تبیین جایگاه خانه مشارکت مردم در سلامت و اهداف آن در جامعه اظهار کرد: خانه مشارکت مردم در سلامت باهدف تسهیل دستیابی به اهداف برنامه جامع سلامت استان، ارتقاء دانش مردم و توانمندسازی آنان در ارتقای سلامت خود و محیط و همچنین استقرار یک نظام کارآمد در حوزه سلامت در جهت دسترسی آسان گروه‌های مردمی به ویژه گروه‌های آسیب‌پذیر و مشارکت آنان تدوین و تشکیل می‌شوند.
وی بابیان اینکه نقش خانه مشارکت‌های اجتماعی در عرصه سلامت از قابلیت‌هایی است که باید از آن بهترین بهره را ببریم، ابراز کرد: در حال حاضر یکی از ضرورت‌های جامعه این است که مردم به‌طور محسوس و پررنگی در عرصه سلامت حضورداشته باشند.
عیسی کرمی رئیس خانه مشارکت شهرستان کنگان نیز به تبیین خانه مشارکت، ساختار، اهداف و وظایف آن پرداخت به معرفی حوزه معاونت اجتماعی و اهداف تشکیل آن اشاره کرد.
در پایان اعضاء خانه مشارکت به بحث و تبادل‌نظر پرداختند.
این نشست در سالن فرمانداری شهرستان با حضور معاون سیاسی، سرپرست معاون بهداشتی شبکه بهداشت و درمان شهرستان و کلیه اعضاء خانه مشارکت برگزار شد.


انتهای پیام /م.س- ۳۰۷۰