عمومی | دانشگاه علوم پزشکی مشهد

سلول های بنیادی و طب بازساختی از رویکردهای مهم آینده علم پزشکی است

معاون پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه بحث سلول های بنیادی و طب بازساختی یکی از رویکردهای مهم آینده علم پزشکی به شمار می رود اظهار کرد: باید برای توسعه این علم در دانشگاه زیر ساخت و استانداردهای مورد نیاز مهیا شود.

به گزارش وب دا، دکتر محسن تفقدی در نشست ستاد سلول های بنیادی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه ستاد سلول های بنیادی دانشگاه حدود هشت سال است که در دانشگاه فعال شده است خاطر نشان کرد: در این مدت اعضای هیات علمی در گروه های مختلف پایه و بالینی در این ستاد فعالیت و اقدامات مهمی را در این زمینه انجام داده اند.

وی با بیان اینکه تا کنون طرح ها و پژوهش های مختلفی در حوزه قلب، پوست، روماتولوژی، خون ، بیوتکنولوژی در حوزه سلول های بنیادی در دانشگاه اجرا شده است و یا در حال اجراست خاطر نشان کرد: برای دستیابی به استانداردهای حوزه سلول های بنیادی و اتصال تحقیقات از حوزه پایه به بالین باید زیر ساخت های مورد نیاز و ساخت کلین روم در دانشگاه فراهم شود.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه برای ساخت کلین روم و سل تراپی در دانشگاه رایزنی های متعددی شده است و در نهایت یکی از خیران سلامت بخشی از اجرای این پروژه را مورد حمایت قرار داده است تصریح کرد: در صورت ساخت کلین روم علاوه بر اجرای پژوهش های کاربردی، گام مهمی در ارتقاء خدمات نیز برداشته می شود.

دکتر تفقدی تاکید کرد: سلول های بنیادی و طب بازساختی یکی از ابررویکردهای آینده علم پزشکی است و بخش زیادی از درمان ها و مشکلات لاینحل در این زمینه با گسترش این علم قابل حل است.

{jcomments on}