عمومی | دانشگاه آزاد اسلامی واحد مشهد

رئیس جدید دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی و مشهد معرفی شد

طی مراسمی
رئیس جدید دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی و مشهد معرفی شد
مراسم تودیع و معارفه رئیس جدید دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی و مشهد با حضور دکتر علیرضا منظری توکلی معاون سازمان سما دانشگاه آزاد اسلامی توکلی و جمع کثیری از مسئولین استانی و دانشگاهی در سالن همایش های دانشگاه آزاد اسلامی مشهد برگزار شد.

در این مراسم دکتر علیرضا منظری توکلی از زحمات دکتر مهدی ملک نژاد ریاست پیشین دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی مشهد تشکر و قدردانی کرد و برای دکتر علی سروری مجد رئیس جدید دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی و مشهد در این مسئولیت آرزوی موفقیت نمود .
دکتر منظری توکلی دراین مراسم با بیان اینکه نهم دی ماه حرکتی ماندگار در تاریخ انقلاب است،  به آیه ای از قرآن کریم اشاره کرد و گفت: اگر قدرت و اراده الهی نبود مردم اینچنین به صحنه نمی آمدند و این حضور عظیم و خروشان در واقع تجلی دیانت حاکم بر دلهای مردم است.
وی با تاکید بر اینکه موقعیت ها و مسئولیت هایی که به عهده انسانها نهاده می شود نه حق است و نه امتیاز ، اظهار داشت: این مسئولیت ها وظیفه و تکلیف است که ما در قبال خون شهدا و دین به خانواده های آنان و جانبازان داریم لذا باید به  نحو احسن ادای دین و وظیفه نمائیم .
دکتر مهدی ملک نژاد رئیس پیشین دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی و مشهد نیز دراین مراسم در سخنانی از همکاری و همراهی اعضای هیات علمی و کارکنان دانشگاه در  طول دوران مسوولیت‌اش قدردانی کرد و گفت: علی الرغم اینکه بیش از ۹۰ درصد درآمد دانشگاه  صرف هزینه های حقوق و جاری می شد این رقم با انضباط مالی به ۸۱ درصد کاهش یافت .
وی با بیان اینکه سال گذشته با مساعدت و همکاری کلیه بخش ها،  این واحد دانشگاهی از زیان دهی خارج شد، افزود: وامهایی که برای معیشت کارکنان و اساتید طی دوسال پرداخته نشده بود با انضباط مالی ایجاد شده به آنان پرداخت گردید.
معاون علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی مشهد اظهار داشت : در حوزه آموزش نیز چندین رشته جدید به واحد مشهد افزود شد و برای حوزه علوم پزشکی نیز  در رشته های مامایی و پرستاری تحصیل در مقطع تحصیلات تکمیلی فراهم گردید.
دکتر ملک نژاد از افزایش سه برابری تعداد دانشجویان بین المللی در واحد مشهد خبر داد و گفت: امروز دانشگاه آزاد مشهد جزء سه دانشگاه اول در جذب دانشجوی خارجی است.
وی با بیان اینکه در اجرا و برگزاری برنامه های فرهنگی اجتماعی در چندین مورد  الگوی کشوری بوده ایم ، تصریح کرد: برگزاری دوره های حیات طیبه، بصیرت افزایی، پیاده روی دانشجویان در دهه آخر صفر و... از جمله این اقدامات بوده است.
دکتر ملک نژاد با بیان اینکه درحوزه پژوهش و فناوری نیز واحد مشهد  رشد خوبی در سال گذشته داشته و حتی در نمایشگاه پژوهش امسال نیز سه محصول این دانشگاه برتر شناخته شد، افزود: برای اولین بار ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی در این دانشگاه  شکل گرفت و با تحقیقات و پژوهش های انجام شده در این حیطه از خام فروشی در استان جلوگیری بعمل آمد.
در ادامه دکتر علیرضا سروری مجد رئیس جدید دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی ومشهد از زحمات کلیه روسای این دانشگاه طی ۳۰ سال گذشته قدردانی کرد واظهار امیدواری نمود: با همکاری و مساعدت همه بخش ها برای توسعه و پیشرفت دانشگاه بکوشیم و به رشد و تعالی و بالندگی آن بیفزائیم.
وی سلامت و رشد و تعالی انسان و تسریع و توسعه طرح های دانش بنیان را از برنامه های خود در دانشگاه عنوان کرد و تاکید نمود: امیدوارم با همدلی و همراهی و کار و تلاش مخلصانه  فارغ از هر گونه گرایش در راستای اهداف عالیه دانشگاه و نظام جمهوری اسلامی گام برداریم .
دکتر سروری مجد با اشاره به  ظرفیت های مادی و معنوی دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی ، افزود: خراسان رضوی با برخورداری از دیرینه ادبی و هنری و وجود بارگاه امام رضا (ع) می تواند  پایگاه گسترش ارتباطات بین المللی باشد.
وی بر ارتباط مستمر با دانشجویان و اساتید دانشگاه  تاکید کرد و گفت: این امر با حضور در دانشکده محقق خواهد شد.
درادامه این مراسم حجت‌الاسلام و المسلمین ترابی، مسوول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های خراسان رضوی و حجت‌الاسلام و المسلمین مهدوی نسب ، مسوول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های آزاد اسلامی  خراسان رضوی، دکتر مهدی نیا رئیس دانشکده هنر و معماری واحد مشهد سخنانی ایراد کردند.
در پایان مراسم  نیز ضمن قرائت حکم سرپرستی دکتر سروری مجد با اهدای لوح تقدیر از زحمات دکتر مهدی ملک نژاد  در مدت مسئولیت ایشان در دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی و مشهد قدردانی شد.