عمومی | شورای عالی انقلاب فرهنگی

رشد ۶ برابری اماکن ورزشی در ۴۰ سال اخیر / ترویج اخلاق پهلوانی در حوزه ورزش قهرمانی

بیست و ششمین نشست کمیسیون فرهنگی، تربیت‌بدنی و ورزش، روز یکشنبه ۱۳۹۷/۱۰/۹ با حضور دکتر محمدرضا مخبر دزفولی، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در محل این وزارتخانه تشکیل شد.
به گزارش مرکز خبر شورای عالی انقلاب فرهنگی؛ در این نشست، دکتر محمد سلطانی فر وزیر ورزش و جوانان طی سخنانی گفت: در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با جرات می‌توان گفت حوزه ورزش و تربیت‌بدنی در سال‌های پس از انقلاب اسلامی، جهش اعجاب‌انگیزی داشته است.
وی افزود: با همت همه مسئولان و دست‌اندرکاران این حوزه موفق شده‌اند تا فضای اماکن ورزشی کشور را به میزان ۶ برابر افزایش دهند.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: در اقصی نقاط کشور اماکن ورزشی مناسب ساخته‌شده و هر کسی در هرکجای کشور علاقه‌مند به ورزش و تربیت‌بدنی باشد می‌تواند با هزینه‌ای اندک به ورزش مشغول شود.
وزیر ورزش و جوانان با اشاره به حوزه ورزش قهرمانی گفت: در مسابقات المپیک، مسابقات جهانی و... ورزشکاران کشورمان توانسته‌اند افتخارآفرین باشند.
وی افزود: از ۲۰ مدال طلای کشورمان در المپیک‌ها، ۱۶ مدال بعد از انقلاب کسب‌شده است.
دکتر سلطانی فر ادامه داد: برنامه داریم این تعداد مدال‌ها افزایش یابد.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: در پارالمپیک هم معلولان و جانبازان ما افتخارآفرین بوده‌اند.
وی افزود: در برخورد با ناهنجاری‌های اخلاقی مانند استفاده از داروهای نیروزا با دقت پیگیر هستیم.
دکتر سلطانی فر گفت: ورزشکاران ما مفتخر هستند با تاسی از فرمایشات امام (ره) و رهبر معظم انقلاب «مدظله‌العالی» در حمایت از ملت مظلوم فلسطین با عدم حضور در مسابقات ورزشی در مقابل ورزشکاران رژیم صهیونیستی بر سکوی پهلوانی بایستد.
وی با اشاره افزود: خوشبختانه سطح تحصیلات ورزشکاران به نحو قابل توجهی ارتقاء یافته است.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به موضوع حضور بانوان در ورزشگاه‌ها ادامه داد: امروز به برکت نظام اسلامی، بانوان ما از حقوق خود به نحو شایسته برخوردار هستند و در حقوق شهروندی از حقوق مساوی با آقایان بهره می‌گیرند.
وزیر ورزش و جوانان گفت: ما در داخل و خارج از کشور با این سوال مواجه می‌شویم که محیط ورزشگاه‌های ما چه تفاوتی با سایر اماکن مانند سینماها، تالارهای نمایش و ... دارد و چرا بانوان ما نمی‌توانند در ورزشگاه‌ها حضور داشته باشند؟.
وی افزود: در یکسال اخیر با هماهنگی همه نهادها موفق شدیم در چند مسابقه بین المللی ورزشی، پذیرای حضور بانوان باشیم که در تمامی این موارد همه قیود شرعی نیز رعایت شد.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: به عنو ان مسئول ورزش کشور اعلام می‌کنم همه زیرساخت‌ها برای حضور ایمن بانوان در ورزشگاه‌ها فراهم است.
دکتر سلطانی فر گفت: شورای عالی انقلاب فرهنگی در سال ۸۴ مصوبه‌ای داشته و در این مصوبه محدودیتی برای حضور بانون در ورزشگاه‌ها ایجاد کرده است.
وی افزود: در مورد این مصوبه بنده نامه‌ای به رئیس جمهور نوشتم تا اصلاح این مصوبه از مجاری قانونی و از طریق دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی صورت پذیرد.