عمومی | دانشگاه آزاد اسلامی واحد پرند

برگزاری مراسم شب یلدا (عصر شعر یلدایی) در دانشگاه آزاد اسلامی واحد پرند

برگزاری مراسم شب یلدا (عصر شعر یلدایی) در دانشگاه آزاد اسلامی واحد پرند
برگزاری مراسم شب یلدا (عصر شعر یلدایی) در دانشگاه آزاد اسلامی واحد پرند به گزارش روابط عمومی واحد پرند و به همت معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه  آزاد اسلامی واحد پرند و مشارکت کانون گرافیک  واحد، مراسم شب یلدا با عنوان عصر شعر یلدایی  با حضور دکتر میرغیاثی رئیس دانشگاه آزاد دانشگاه آزاد اسلامی واحدپرند و رباط کریم ، کارکنان و دانشجویان در سالن اجتماعات دانشکده it برگزار گردید .
دراین مراسم دکتر میرغیاثی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد پرند و رباط  کریم با توجه به تاریخچه شب یلدا و پاسداشت این شب اظهارداشت: یلدا به معنای تولد است، تولد فروغ و روشنایی. این جشن در واقع پیروزی نور بر تاریکی، روشنایی بر تیرگی، خوبی بر بدی است . وی با بیان اینکه این جشن ریشه بر این سنت دارد که خانواده‌ها دور همدیگر جمع شده و سخت‌ترین و طولانی‌ترین شب سال را در کنار هم جشن می‌گیرند  تفالی  نیز بر دیوان حافظ زد.



در ادامه مراسم خانم مژگان عیسی شاعر برجسته کشور به قرائت اشعار زیبا در وصف طبیعت و فصل زمستان پرداخت سپس خانم  دکتر سیده صدیقه عظیمی نیا از شعرای برجسته کشور هم ضمن خاطره گویی به قرائت شعر در وصف حضرت ولی عصر(عج) پرداخت.


از دیگربخش های برگزار شده ی این جشن می توان اجرای موسیقی زنده سنتی، دف، نی توسط گروه موسیقی و همچنین  طراحی دکور و تزئین سالن با نمادهای مربوط به شب یلدا توسط کانون گرافیک واحد پرند اشاره کرد. در پایان مراسم از شاعره های مجلس با اهداء لوح تقدیر  تجلیل بعمل آمد.