عمومی | دانشگاه علوم پزشکی بوشهر

انجام بیش از ۴۰۰ بازدید بهداشتی از نانوایی شهرستان دیر / نان‌های تولیدی فاقد جوش‌شیرین است

احمد آخوندی در نشست شورای مدیران شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیر با اشاره به اهمیت نظارت بر واحدهای نانوایی گفت: یکی از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی که نقش موثری بر تامین و ارتقا سطح سلامت مردم‌دارند واحدهای نانوایی هستند که به‌طور ویژه توسط بازرسان بهداشت محیط در قالب گشت‌های مشترک و فردی مورد بازدید قرار می‌گیرند.
وی گفت: در ۹ ماهه سال جاری تعداد ۴۲۳ مورد نمونه‌برداری از نان تولیدی برای انجام آزمایش میزان جوش‌شیرین به‌عمل‌آمده است که با ارائه آموزش‌ها، بازدیدهای مستمر و بیان مضرات مصرف جوش‌شیرین در نان خوشبختانه میزان مصرفی این ماده در نان‌های تولیدی در سطح شهرستان دیر صفر بوده است.
سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیر اضافه کرد: علاوه بر نظارت‌های صورت گرفته توسط بازرسان بهداشت محیط این شبکه در نه‌ماهه امسال، تعداد ۲۸ مورد گشت مشترک با حضور دستگاه‌های مرتبط از روند فعالیت واحدهای نانوایی صورت گرفته است.
وی افزود: طی بازدیدهای انجام‌شده تعداد ۸ واحد نانوایی که اصول و مقررات بهداشتی را رعایت نکرده‌اند به اداره تعزیرات حکومتی معرفی‌شده‌اند.
آخوندی عدم رعایت بهداشت فردی را عمده مشکل بهداشتی نانوایی‌های سطح شهرستان دیر دانست و اظهار داشت: ایمن نبودن سیستم برق‌کشی ساختمان، نبود جعبه کمک‌های اولیه، عدم نظافت و بهداشت محیط و عدم استفاده از روپوش از دیگر مشکلات بهداشتی واحدهای نانوایی در سطح شهرستان دیر است.
وی بابیان اینکه اکنون پنج تیم نظارتی در شهرستان دیر به‌طور مستقیم کار نظارت و بازدید از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی را انجام می‌دهد تصریح کرد: علاوه بر این، سامانه تلفنی ۱۹۰ آماده دریافت شکایات و گزارش‌های مردمی در خصوص مسایل و مشکلات بهداشتی است.

انتهای پیام/ ح.ن ۳۰۵۰