عمومی | دانشگاه علوم پزشکی مشهد

رییس دانشگاه: دانشجویان باید در عرصه فرهنگی و اجتماعی دانشگاه حضوری فعال داشته باشند

رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد با مهم برشمردن حضور دانشجویان در فعالیت های سیاسی، فرهنگی و اجتماعی برای رشد در ابعاد مختلف اظهار کرد: دانشگاه بهترین عرصه برای فعالیت دانشجویان در عرصه ها و ابعاد مختلف و نیز آماده شدن برای حضور فعال در جامعه به شمار می رود.

به گزارش وب دا، دکتر محمد رضا دارابی در نشست توانمند سازی فعالان دانشجویی دانشکده ها و دانشگاه های علوم پزشکی شمال شرق کشور با بیان اینکه دانشجو یکی از ارکان مهم دانشگاه محسوب می شود خاطر نشان کرد: مهمترین وظیفه دانشجو درس خواندن و کسب مطلوب تجربه علمی و عملی در رشته تحصیلی خود برای خدمت به مردم و جامعه محسوب می شود.

وی خاطر نشان کرد: فعالیت صادقانه در نشریات دانشجویی و انتقال نظرات و مشکلات دانشجویان مهمترین موضوعی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهدباتاکید بر لزوم تقویت نشریات دانشجویی خاطر نشان کرد: رشد کیفی و کمی نشریات دانشجویی و فعالیت فوق برنامه دانشجویی، ضمن غنی سازی اوقات فراغت، موجب ایجاد روحیه نشاط در میان دانشجویان می شود.

دکتر دارابی با بیان اینکه دانشجویان باید بر اساس علایق و سلایق خود در تشکل ها و فعالیت های اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی نیز فعال شوند خاطر نشان کرد: حضور در نشریات دانشجویی یکی از بهترین مکان هایی است که دانشجویان می توانند در آن حضور و بر اساس علاقه و گرایش خود  فعالیت کنند.

وی، صداقت در گفتار، کردار و نوشتار را از مهمترین اصولی برشمرد که در نشریات دانشجویی باید مورد توجه قرار گیرد تاکید کرد: تحت هیچ شرایطی نباید نشریات دانشجویی آلوده اغراض سیاسی شوند و ضمن سیاسی بودن و اجتماعی بودن نباید اسیر بازی های سیاسی شوند.

{jcomments on}