عمومی | دانشگاه صنعتی قم

‫مرکز نوآوری دانشگاه صنعتی قم با ۱۲ طرح نوآورانه تنها مرکز نوآوری فعال منطقه چهار آموزش عالی کشور است

به گزارش روابط عمومی دانشگاه: رئیس دانشگاه صنعتی قم در سخنرانی پیش از خطبه ها ی نماز پر شکوه جمعه ضمن اشاره به دستاوردهای این دانشگاه گفت: مرکز نوآوری دانشگاه صنعتی قم با ۱۲ طرح نوآورانه تنها مرکز نوآوری فعال منطقه چهار آموزش عالی کشور است.
دکتر رضایی نور ضمن تسلیت ارتحال آیت الله هاشمی شاهرودی و وفات دانشجویان در حادثه واژگونی اتوبوس دانشگاه آزادعلوم و تحقیقات تهران، دهه بصیرت را بهترین زمان جهت بررسی دستاوردهای چهل ساله انقلاب دانست و افزود: مسئولین باید با نگاه نقادانه ضمن رفع کاستی ها و نواقص ، نسل جوان را با دستاوردهای انقلاب اسلامی بیشتر آشنا کنند.
وی با اشاره به سخن مقام معظم رهبری که می فرمایند: هر کجای این عالم که قرار گرفته اید ، همان جا را مرکز دنیا بدانید و آگاه باشید که همه کارها به شما متوجه است، افزود: وقتی در هر پست و سمتی هستیم، چه مسئول، مدیر یا کارشناس بهترین عملکرد را داشته باشیم ، پیشرفت قطعی نظام را رقم زده ایم.
رئیس دانشگاه صنعتی قم گفت: این دانشگاه با ۲هزار دانشجو،۵۷ عضو هیا ت علمی و ۲۳ رشته در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد یکی از ۲۳ دانشگاه صنعتی کشور است. با توجه به موقعیت استراتژیک استان قم از لحاظ جغرافیایی که یکی از شاهراه های اصلی مواصلاتی کشور محسوب می شود و همچنین نزدیکی به شهرک های صنعتی شکوهیه، غدیر و حسن آباد و منطقه آزاد تجاری سلفچگان ، دانشگاه صنعتی قم نقش بسزایی را در رفع مشکلات و معظلات صنعتی قم ایفا می کند.
وی در اشاره به دستاوردهای فرهنگی این دانشگاه اظهار داشت: دانشگاه صنعتی قم تنها دانشگاه صنعتی کشور است که دانشجویان دختر با پذیرش پوشش برتر یعنی چادر در دانشگاه حاضر می شوند که این می تواند الگویی جهت ترویج حجاب و عفاف در جامعه دانشگاهی کشور باشد. برگزاری برنامه های مهدویت در قالب سه شنبه های مهدوی ، مسابقات و جشنواره های قرآنی، طرح هسته های مطالعاتی آثار شهید مرتضی مطهری، انتخاب سه دوره گروه جهادی آل طه از دانشگاه صنعتی قم به عنوان گروه جهادی برتر در کشور و استان، اعزام دانشجویان در دوران تحصیل به اردوی زیارتی مشهد مقدس بخشی از فعالیت های فرهنگی این دانشگاه می باشد.
دکتر رضایی نور مرکز نوآوری دانشگاه صنعتی قم را با ۱۲ طرح نوآورانه تنها مرکز نوآوری فعال منطقه چهار آموزش عالی کشور ( استان همدان، مرکزی، قزوین و قم) دانست و افزود: تاکنون ۱۰ ثبت اختراع در دانشگاه صنعتی قم صورت گرفته است که باید تجاری سازی شود. همچنین دانشگاه صنعتی قم با ارائه طرح همیار صنعت به عنوان دانشگاهی کارآفرین نخستین دانشگاه کشور است که در زمان تحصیل زمینه اشتغال را برای دانشجویان آماده می کند. در این طرح دانشجویان در قالب تیم های تخصصی پس از گذراندن دوره های مهارت آموزی با کمک و همکاری اساتید به کارخانه ها وارد می شوند و پس از آسیب شناسی به رفع مشکلات و نواقص صنعت استان می پردازند.
وی افزود: از دیگر افتخارات دانشگاه صنعتی قم این است که به صورت شبانه روزی در حال ارائه خدمت به دانشجویان هستیم و در این راستا کارکنان این دانشگاه همه چند وظیفه ای هستند. برنامه و هدف ما این است که با تلاش شبانه روزی مسئولین دانشگاه صنعتی قم، طی ۵ سال آینده این دانشگاه در زمره ۱۰ دانشگاه برتر صنعتی کشور قرار گیرد.
دکتر رضایی نور از حسن نظر و حمایت های بی دریغ نمایندگان استان قم در مجلس شورای اسلامی که زمینه رشد و شکوفایی دانشگاه صنعتی قم را رقم زده اند، تقدیر و تشکر نمود و همچنین از دکتر غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری جهت ایجاد فضای آرام آموزشی در دانشگاه های کشور قدردانی کرد.