عمومی | دانشگاه آزاد اسلامی واحد پارسیان

ظرفیت دانشگاه آزاد پارسیان برای تبدیل به قطب فناوری‌های نفت و گاز


روز چهارشنبه مورخ سی ام آبان ماه دکتر باقری(دبیر هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان) ، حجه الاسلام والمسلمین دکتر ابراهیمی(رییس دفتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی هرمزگان) و دکتر دهقانی(رییس دبیرخانه هیئت امنا استان هرمزگان) از واحد پارسیان بازدید نمودند.

***

دکتر مهدی باقری  در بازدید از دانشگاه آزاد اسلامی واحد پارسیان با اشاره به ظرفیت‌های عظیم کشور در راستای بهبودبخشیدن به وضعیت اقتصادی و معیشتی جامعه گفتند: وجود ظرفیت شهرستان پارسیان در تبدیل به یک شهر صنعتی در  حوزه نفت و گاز، فرصتی بزرگ برای رشد و بالندگی دانشگاه آزاد اسلامی در این حوزه‌هاست.

ایشان افزودند : انقلاب اسلامی در سایه اتحاد، همدلی و به خواست مردم به ثمر نشست و این وحدت تحت لوای نظام مقدس جمهوری اسلامی در راستای رشد و توسعه و رسیدن به قله‌های افتخار پابرجا خواهد بود.

دبیر هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان با تاکید بر توسعه روابط هر چه بیشتر دانشگاه و حوزه صنعت در این استان تصریح کرد: دانشگاه باید بتواند با توجه به نیازهای صنعتی منطقه حرکت رو به رشد خود را جلو ببرد  و با علمی‌کردن فعالیت‌های صنایع سهم به‌سزایی در بالابردن کیفیت تولیدات داخلی داشته باشد.

دکتر باقری، امکانات و تجهیزات آزمایشگاه‌های این واحد دانشگاهی را کامل و به‌روز دانست و افزود: آزمایشگاه‌های دانشگاه با بهره‌مندی از داشته‌های خود این ظرفیت را دارند تا بتوانند با فراهم‌کردن شرایط لازم و عملیاتی‌کردن کار، گام مهمی در استانداردسازی کالا در جامعه بردارند.

وی تربیت نیروی انسانی متخصص برای بخش‌های مختلف شهرستان پارسیان را از وظایف مهم دانشگاه برشمرد و گفت: برگزاری دوره‌های کوتاه‌مدت، کارگاه‌های آموزشی، سوق‌دادن موضوعات پایان‌نامه‌های دانشجویی به سمت نیازسنجی و تقویت ظرفیت‌های منطقه ازجمله اقداماتی است که باید در دستور کار قرار گیرد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی هرمزگان با بیان اینکه دانشگاه می‌تواند با برنامه‌ریزی بر ظرفیت‌های شهرستان پارسیان خدمات درخور توجهی به جامعه ارائه دهد، افزود: فعالیت دانشگاه در رشته‌های مرتبط با منطقه ویژه صنایع انرژی بر ظرفیت‌های کشاورزی و آبزیان، جاذبه‌های تاریخی و منطقه ویژه اقتصادی پارسیان می‌تواند جایگاه و کارآمدی خود را در منطقه تثبیت کند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان در این سفر از حوزه‌های مختلف واحد پارسیان بازدید و از نزدیک با کارکنان و اعضای هیات علمی این واحد دانشگاهی دیدار و گفتگو کردند.