عمومی | دانشگاه علوم پزشکی بوشهر

فرماندار تنگستان: مسائل مرتبط با سلامتی مردم باید در کمترین زمان ممکن پیگیری و اجرایی شوند

به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان تنگستان، عبدالحسین رفیعی پور در کارگروه شورای سلامت و امنیت غذایی تنگستان افزود: نمی‌توان مسئله‌ای که با سلامتی مردم در ارتباط است را به تعویق انداخت.
وی تصریح کرد: راهکارها و برنامه‌های اجرایی باید مطالعاتی و حساب‌شده باشند و در مبحث دفع پسماند، شهرداری، محیط‌زیست و منابع طبیعی باید در مدت دو هفته محل مناسبی را که دارای کمترین مخاطرات بهداشتی و زیست‌محیطی است، برای دفع پسماند مشخص کنند.

عرضه غیربهداشتی مواد غذایی در کیوسک‌ها یکی از مشکلات حوزه سلامت شهرستان است


فرماندار تنگستان یکی دیگر از مشکلات حوزه سلامت را عرضه غیربهداشتی و خارج از ضوابط مواد غذایی در کیوسک‌ها دانست و افزود: به هیچ‌وجه عرضه قلیان و مواد غذایی گرم در این مکان‌ها توجیه‌پذیر نیست بنابراین شبکه بهداشت و درمان، اصناف و اماکن نیروی انتظامی باید به مدت یک هفته، ضمن انجام گشت مشترک، اخطاریه‌های لازم را صادر کنند.
وی تصریح کرد: یکی از نگرانی‌های مردم در رابطه با وجود سگ‌های ولگرد بود که با مکاتباتی که انجام‌شده، سگ‌های ولگرد پس از زنده گیری، برای نگهداری به کمپ نگهداری سگ‌های ولگرد در شهرستان بوشهر منتقل خواهند شد.
فرماندار تنگستان در رابطه باعرضه مواد غذایی در بازار هفتگی در شهرستان نیز بیان داشت: مواد غذایی که به صورت دست‌ساز تهیه می‌شوند و عرضه مرغ زنده با توجه به ممنوعیت، ممکن است موجب به خطر افتادن سلامت مردم شود، بنابراین شهرداری‌ها باید در این زمینه مداخلات لازم را انجام دهند.

شورای سلامت و امنیت غذایی فرصت مناسبی برای حل مشکلات بهداشتی هر شهرستان است


سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان تنگستان نیز گفت: شورای سلامت و امنیت غذایی فرصتی مناسب به منظور اتخاذ تصمیم مناسب و جمعی در جهت حل مشکلات بهداشتی شهرستان است.
مهندس عادل مقدس افزود: هر یک از اعضای کارگروه باید نسبت به مسائل و مشکلات شهرستان احساس مسئولیت کنند.
مهندس مقدس گفت: شورای سلامت و امنیت غذایی باید بتواند یک تصمیم اساسی و اجرایی برای حل مشکلات بهداشتی شهرستان اتخاذ و بابیان نظرات و دیدگاه‌های سازنده، تعامل و همکاری بین بخشی به ارتقای سطح سلامت شهرستان کمک نماید.
وی بیان داشت: یکی از معضلاتی که در کشور با آن مواجه هستیم، بحث پسماند شهری و معضل نبود دفع پسماند به روش‌های صحیح و ایمن می‌باشد که متاسفانه شهرستان ما نیز از این موضوع مستثنی نبوده و این موضوع از دغدغه‌های همیشگی مردم شهرستان تنگستان بوده است.
سرپرست شبکه بهداشت و درمان تنگستان تاکید کرد: ادامه روند دفع زباله به صورت غیراصولی، محیط‌زیست را به سمت مخاطرات جدی و جبران‌ناپذیر پیش برده است که نیاز است تصمیمات عملی در این مهم نیز در کمترین زمان اندیشیده شود.
مهندس مقدس از رهاسازی فاضلاب بوشهر در ورودی شهرستان از مسیر بخش دلوار به عنوان یکی از مشکلات مهم زیست‌محیطی شهرستان نام برد و افزود: با توجه به مخاطرات بهداشتی که دفع غیربهداشتی فاضلاب برای مردم ایجاد می‌کند، نیاز است مداخلات لازم در این رابطه صورت گیرد.

انتهای پیام/ ن.ا ۳۰۱۰