عمومی | دانشگاه علوم پزشکی بوشهر

در زایشگاه مرکز آموزشی درمانی شهدای خلیج‌فارس بوشهر؛ مادران باردار لحظات زایمان و پس‌ازآن را در کنار همسر خود تجربه می‌کنند

به گزارش روابط عمومی مرکز آموزشی درمانی شهدای خلیج‌فارس، مسئول زایشگاه این مرکز گفت: کلاس‌های آمادگی برای زایمان به همت واحد آموزش سلامت این مرکز، از اول آذرماه سال جاری تشکیل شد.
این کلاس‌ها که با تلاش چند تن از کارشناسان مامایی زایشگاه برگزار می‌شود در طول چند سال اخیر سهم بسزایی در آموزش مادران باردار داشته است.
نوشین امیر عضدی افزود: مدرسین این کلاس‌ها با تدریس جدیدترین مطالب آموزشی، سعی در افزایش آگاهی مادران و پاسخ به سوالات و رفع مشکلات و استرس‌های آنان دارند تا زمینه مناسب برای مادران باردار برای انتخاب روش زایمان مناسب و ایمن فراهم شود.
امیر عضدی اظهار داشت: این کلاس‌ها در طول ماه و در روزهای یکشنبه و پنجشنبه هر هفته برگزار می‌شود و شامل مطالب آموزشی تغییرات بدن و سازگاری‌ها در طول دوران بارداری، تغذیه، زایمان فیزیولوژیک، مزایای زایمان طبیعی، عوارض سزارین، زایمان بدون درد، علائم خطر حین بارداری، شیردهی و مراقبت از نوزاد، ورزش‌ها، تنفس صحیح و آرام‌سازی بدن است.
مسئول زایشگاه مرکز آموزشی درمانی شهدای خلیج‌فارس اضافه کرد: در جلسه چهارم هرماه، کلاس‌ها با حضور یک همراه تشکیل‌شده و آموزش‌های لازم در خصوص حمایت‌های روحی روانی و عاطفی از مادران داده‌شده و چگونگی ورزش‌ها و ماساژها نیز آموزش داده می‌شود.
در این بیمارستان دو اتاق LDR موجود است که امکان حضور همسرانی که در این کلاس‌ها شرکت کرده‌اند و بتوانند به‌خوبی مادر باردار را در حین بستری حمایت کنند، فراهم می‌سازد.

انتهای پیام/ ر. ک - کد ۴۰۷۰