عمومی | دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان

برگزاری اولین جلسه کمیته رابطین سلامت HIS در دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان

برگزاری اولین جلسه کمیته رابطین سلامت HIS در دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان

.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان ، روز یکم دی ماه سال جاری اولین کمیته رابطین سلامت HIS با حضور دکتر دانایی رئیس دانشگاه در سالن جلسات حوزه ریاست برگزار شد.

دکتر دانایی رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان ضمن خیرمقدم، بیان داشت: سیستم اطلاعات بیمارستانی قابلیت ها و ارزش افزوده بسیاری دارد و می تواند انقلابی در خدمات بهداشتی و بیمارستانی ایجاد نماید.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان ادامه داد: ارتقای کیفیت خدمات درمانی، ایجاد مدیریت علمی در اداره بیمارستان، بهبود اقتصاد درمان، رشد پژوهش در علوم پزشکی و ارائه خدمات مطلوب اطلاع رسانی پزشکی از جمله ثمرات این سیستم است.

همچنین در این جلسه مهندس محمد حسن همتیان مدیر آمار و فناوری اطلاعات دانشگاه بیان کرد: کاهش میزان درآمدهای از دست رفته بیمارستانی ناشی از عدم ثبت، ثبت ناقص خدمات و تعامل موثر پزشکان، پرستاران و کارکنان اداری و مالی به منظور افزایش درآمد بیمارستان از اهداف تشکیل کمیته رابطین سلامت HIS است.

مدیر آمار و فناوری اطلاعات دانشگاه افزود: از دیگر اهداف برگزاری این کمیته می توان به آموزش و استفاده صحیح از تمامی امکانات نرم افزار HIS در بیمارستان و نقش آن در افزایش کیفیت مستند سازی و کاهش کسورات پزشکی، ایجاد انگیزه از طریق اتخاذ رویکردهای مناسب در پرسنل به منظور حفظ و افزایش درآمدها و کاهش هزینه ها و همچنین استفاده از افراد توانمند و کارا در بخش های حساس و مرتبط با ورود اطلاعاتی در HIS بیمارستان می باشد.

گفتنی است: مهندس محمد حسن همتیان مدیر آمار و فناوری اطلاعات دانشگاه، کارشناس فناوری اطلاعات HIS دانشگاه و برخی از کارشناسان مدارک پزشکی بیمارستان های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان حضور داشتند.