عمومی | مرکز آموزش عالی شهید رجایی بابل

به میزبانی دانشگاه فرهنگیان مازندران برگزار شد: همایش استانی تربیت معلم تحول آفرین در سایه مدیریت جهادی و مشارکت همگانی

همایش تربیت معلم تحول آفرین در سایه مدیریت جهادی و مشارکت همگانی با حضور دکتر خنیفر، رییس دانشگاه فرهنگیان؛ دکتر کچوئیان معاونت ارزیابی و نظارت دانشگاه؛ دکتر احمدی نایب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی و نماینده مردم شریف شهرهای نوشهر و چالوس در مجلس شورای اسلامی، مدیران، مسئولان و جمعی از دانشجویان شش پردیس و مرکز دانشگاه فرهنگیان مازندران صبح روز شنبه ۹۷/۱۰/۰۱ به میزبانی مرکز شهید مطهری نوشهر برگزار گردید.

رییس دانشگاه فرهنگیان: لزوم نقش سازندگی معلمان علاوه بر نقش آموزشی

دکتر خنیفر رییس دانشگاه فرهنگیان، در همایش استانی تربیت معلم که به میزبانی دانشگاه فرهنگیان مازندران برگزار شد، در سخنانی ضمن تشکر از مسئولان دولتی و نمایندگان مجلس به دلیل اختصاص ردیف استخدامی برای جذب ۲۵۰۰۰ دانشجو معلم در سال جاری، از همه مدیران تلاشگر دانشگاه فرهنگیان نیز قدردانی کرد و گفت: پیامبر اسلام(ص)، فرمودند: من برای آموزش فرستاده شده ام، آخرین اعجازِ پیامبر خاتم هم کار تعلیم است و کتابهای خوب امتداد قرآن هستند این اهمیت و ارزش تعلیم را روشن می سازد.

دکتر خنیفر با اشاره به برنامه کلان نظام تعلیم و تربیت، توجه به کیفیت در کنار کمیت، تلاش برای اجرایی شدن طرح ۱۰۰، ۳۱( ۱۰۰ هکتار، ۳۱ استان)، رسیدگی به مسائل هیئت علمی،  اهتمام در راستای رسیدن به کف نیاز آموزش و پرورش به معلم و در نهایت تشویق رتبه های برتر به سمت انتخاب حرفه معلمی را از برنامه های کلان دانشگاه فرهنگیان برشمرد.
وی در ادامه به انتظار از معلم فاخر تراز نظام جمهوری اسلامی ایران پرداخت و خاطر نشان کرد: یک معلم خوب باید مشاور خوبی نیز باشد.
دکتر خنیفر بر نقش سازنده بودن علاوه بر آموزش دهنده بودن تاکید و تصریح کرد: معلم شایسته باید  طراح حرفه ای سوال در ذهن فراگیر باشد.
وی با اشاره به معلمان به عنوان آینده سازان، بر نقد حرفه ای، همراه بودن و تفسیر درست رفتارها و بازخوردهای شایسته به عنوان ویژگی یک معلم تراز نظام اشاره کرد.
رییس دانشگاه فرهنگیان همچنین بر لزوم کار آفرینی، خبرگی و خود آغازگری معلمان در تحقق تحول آموزشی تاکید کرد.

همچنین دکتر کساییان سرپرست مدیریت امور پردیس های مازندران در همایش استانی تربیت معلم که در سالن شهید باهنر نوشهر برگزار شد، شعار همایش و آنچه در دانشگاه فرهنگیان به عنوان گفتمان قالب وجود دارد را  تربیت معلم تحول آفرین در سایه مدیریت جهادی و مشارکت همگانی همه دستگاه ها برشمرد.
وی در این راستا خاطر نشان کرد: هر تحولی قرار است در این کشور بزرگ که میراث دار شهدا و ایثارگران است بیفتد باید از مسیر فاخر تربیت معلم باشد.
سرپرست مدیریت امور پردیس های مازندران با بیان اینکه در تربیت معلم، نظام، همه جانبه پای کار است، افزود: اما نگهداشت معلم روی دیگر سکه تربیت معلم است که نباید از آن غافل شد.

وی در پایان تاکید کرد: تحول در کلیه ارکان نظام کشور باید از بستر تربیت معلم اتفاق بیفتد.

دکتر قاسم احمدی لاشکی: اگر جایگاه دانشگاه فرهنگیان متمایز و متفاوت است باید نگاه ها نیز اینگونه باشد.

در بخش دیگری از این مراسم  دکتر قاسم احمدی لاشکی نماینده  شهرستان نوشهر و نایب رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به جایگاه ویژه دانشگاه فرهنگیان و حفظ کرامت معلم گفت: اگر جایگاه دانشگاه فرهنگیان متمایز و متفاوت است باید نگاه ها نیز اینگونه باشد.

وی با اشاره به تاکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله العالی) به دانشگاه فرهنگیان، ادامه داد: همچنین اگر قرار است اعلام کنیم که سند تحول بنیادین باید اجرا شود ارکان اصلی این سند معلم است.

نایب رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس تصریح کرد: شما عزیزانی که معلمان آینده این کشورید، باید دانش آموزانی پرورش دهید در تراز جمهوری اسلامی ایران که هم عالم باشد و هم متعهد به کشور و نظام مقدس جمهوری اسلامی.

وی در ادامه اظهار کرد:ما نیز معتقدیم بهترین ها و دانا ترین ها و مهم ترین ها باید در این دانشگاه باشند. کشور باید به اینها سپرده شود.

نماینده دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه فرهنگیان مازندران: تمام افراد باید از مسیر آموزش و پرورش عبور نمایند پس باید در این راه سرمایه گذاری شود.

همچنین حجت الاسلام و المسلمین دکتر مرادیان، نماینده دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه فرهنگیان استان مازندران، ضمن تشکر از مدیریت جهادی دکتر خنیفر بر حرمت داشتن معلم در جامعه تاکید کرد.

وی با بیان اینکه دانشگاه تربیت معلم اولین دانشگاه کشور است، و ما به عنوان مادر دانشگاه ها هستیم، اظهار کرد: معلم ها باید ۳۰ نسل آینده را پرورش بدهند. تمام انسانهایی که در این آب و خاک متولد می شوند، باید از مسیر آموزش و پرورش عبور نمایند و باید روی آنها سرمایه گذاری بشود.