عمومی | بنیاد ملی نخبگان

جایزه پروفسور سید حبیب فیروزآبادی در استان فارس اهدا شد

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد ملی نخبگان؛ در راستای حمایت و زمینه‌سازی برای اثرگذاری بیشتر اجتماع‌‎نخبگانی در اقلیم و منطقه، « اولین جایزه پروفسور سید حبیب فیروزآبادی» به همت بنیاد نخبگان استان فارس و مجمع خیبران نخبه‌پرور فارس اهدا شد.

در این مراسم، حبیب شریف؛ رئیس بنیاد نخبگان استان فارس گفت: در سال ۲۰۱۶ میلادی تنها به ۴ دانشگاه آمریکا حدود ۴ میلیارد دلار یعنی حدود ۵۰۰ هزار میلیارد ریال توسط افراد خیر و واقفین کمک شد اما فرهنگ توجه واقفان و نیک‌اندیشان به دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی در ایران کم‌رنگ است.

وی افزود: با توجه به اینکه بودجه بنیاد ملی نخبگان محدود است، حضور خیّران و واقفان در عرصه حمایت از اجتماع نخبگانی یک ضرورت است؛ خاصه اینکه این اقدام ارزنده در قالب جوایزی با نام بزرگان و مفاخر علمی کشور اعطا شود که این مهم خود به نوعی هدایت استعدادهای برتر است.

شریف در پایان با اشاره به سوابق علمی و پژوهشی استاد فیروزآبادی، خاطرنشان کرد: برنده جایزه اول خوارزمی، جایزه افضلی‌پور، جایزه سازمان کنفرانس اسلامی، بنیانگذار بخش شیمی دانشگاه شیراز، عضو دایم فرهنگستان علوم کشورهای در حال توسعه و قرار گرفتن در فهرست ۱۰۰ دانشمند برتر دنیا، تنها بخشی از افتخارات این استاد برجسته است.