عمومی | دانشکده محیط زیست

سومین جشنواره تجلیل از پژوهشگران برتر دانشکده محیط زیست برگزار شد

سومین جشنواره تجلیل از پژوهشگران برتر دانشکده محیط زیست برگزار شد

سومین جشنواره تقدیر از پژوهشگران برتر دانشکده محیط زیست که در سه بخش اعضای هیات علمی، کارشناسان و دانشجویان برگزار شد با معرفی نفرات برگزیده به کار خود خاتمه داد.

به گزارش روابط عمومی، در ابتدای این مراسم دکتر گشتاسب معاون آموزش، توسعه و پژوهش دانشکده محیط زیست ، با اشاره به جایگاه پژوهش در دنیای امروز بیان داشت: عملکرد دانشکده محیط زیست در زمینه فعالیت های پژوهشی چشمگیر و افتخارآمیز است.
وی افزود: خوشبختانه واحد پژوهش در چندماه گذشته تمرکز ویژه ای بر افزایش فعالیت های خود گذاشته و در زمینه های مختلف عملکرد مطلوبی دارد که به ویژه در حوزه تولید مقالات علمی توسط اعضای هیات علمی و کارشناسان بسیار درخشان است.
دکتر گشتاسب با اشاره به توانمندی های دانشکده محیط زیست بیان داشت: دانشکده در زمینه تولید علم می تواند به سازمان حفاظت محیط زیست کمک کند و در گذشته هم همواره بازوی علمی و اجرایی سازمان بوده و با چنین پتانسیلی قطعاً قادر به تاثیر مثبت بر روند رو به رشد محیط زیست در کشور خواهد شد.

در ادامه این مراسم دکتر امیدی نیا، رئیس دانشکده محیط زیست با بیان جایگاه پژوهش در تولید دانش و نقش آفرینی پژوهشگران در دنیا گفت: اگر کشوری قصد توسعه و پیشرفت دارد باید در بخش پژوهش سرمایه گذاری کند. حمایت از پژوهشگران می تواند موجب افزایش تولید ناخالص داخلی (GDP) شود.

سرپرست معاونت آموزش و پژوهش سازمان محیط زیست افزود: یکی از راه های رشد اقتصاد درون زا که مورد تاکید مقام معظم رهبری هم می باشد، ارتقای جایگاه پژوهش و به کارگیری نتایج حاصل از پژوهش های علمی و مستند است. این تصور که پژوهشگر باید نتایج پژوهش را اجرایی کند اشتباه است، کار پژوهشگر این نیست، نباید حوزه ها را با هم اشتباه بگیریم. پژوهشگران صبور هستند و می دانند نتایج تلاش های آنها روزی به ثمر می نشیند. اما این وظیفه بر عهده دیگر نهادهاست.
دکتر امیدی نیا گفت: برخی به دلیل عدم شناخت ارزش پژوهش آن را در تولید مقاله خلاصه می کنند و می گویند اینگونه اقدامات فقط برای فرد پژوهشگر و سازمان او فایده دارد، در حالیکه تجربه نشان داده که اتفاقاً پژوهش های دقیق و مستند که با کپی کاری فرق دارد، زمینه ساز توسعه همه جانبه هستند.

رئیس دانشکده محیط زیست در پایان با تقدیر از تلاش های صورت گرفته در واحد پژوهش دانشکده محیط زیست گفت: پژوهش یک اکوسیستم است، در این اکوسیستم باید دقت کنیم که هر موضوعی را سرجای خود مورد بررسی قرار دهیم. مثلاً دقت کنیم وقتی کشور ما با بحران آب روبرو است، چه اندازه در زمینه آب پژوهش کرده ایم؟ لحاظ کردن این نکات و بهره گیری درست از ظرفیت ها و پتانسیل پژوهش به پیشبرد اهداف عالی کشور کمک می کند.

دکتر بهزاد رایگانی مدیر واحد پژوهش دانشکده با ارائه گزارشی در خصوص این واحد گفت: خوشبختانه در این دوره توجه ویژه ای به امر پژوهش در دانشکده از سوی مدیران ارشد دانشکده به ویژه آقای دکتر امیدی نیا و آقای دکتر گشتاسب صورت گرفته است.

مدیر پژوهش دانشکده محیط زیست افزود: ارتقاء کیفیت اینترنت دانشکده، تغییر کابل کشی ها، راه اندازی چند سامانه و ارتقای کیفیت وب سایت دانشکده، حمایت از پژوهش های دانشجویی، زمینه سازی برای تولید مقاله، همکاری واحد آزمایشگاه ها با پژوهشگران و تلاش برای توسعه همکاری های برون دانشگاهی از جمله اقداماتی است که در چند ماه گذشته روی آن متمرکز شده ایم.
رایگانی با اشاره به استقبال خوب اعضای هیات علمی، کارشناسان و دانشجویان از سومین جشنواره پژوهشگران برتر گفت: خوشبختانهبنا بر فراخوانی که داشتیم، پژوهش های بسیار خوبی  به دست ما رسید که در این میان عملکرد کارشناسان دانشکده غافلگیرکننده بود. به نظر می رسد اگر جایی قرار باشد از دستاوردهای دانشکده دفاع کنیم، توانمندی های بدنه کارشناسی که مدارج بالای دانشگاهی را طی نموده اند، نیز می تواند یک سرمایه باشد.

پس از این سخنان، از پژوهشگران برگزیده دانشکده در بخش های زیر تجلیل به عمل آمد: