عمومی | دانشگاه علوم پزشکی بوشهر

نانوایی‌های تنگستان زیر ذره‌بین نظارت و بازرسی بهداشتی قرار دارند

مهندس حسن اوجی در حاشیه بازدید مشترک از نانوایی‌های تنگستان گفت: آنچه امروز در صنوف نانوایی موجب نگرانی می‌شود عدم رعایت نظافت فردی و استفاده از نمک‌های غیراستاندارد در نان است که در صورت مشاهده چنین مواردی با متخلفان به شکلی قاطع برخورد می‌شود.
اوجی با اشاره به استفاده غیرقانونی از جوش‌شیرین و یا جوهر قند در خمیر نان افزود: این موضوع به دلیل ایجاد مخاطره برای سلامتی افراد غیرقانونی و غیرمجاز است و برای شناسایی چنین مواردی به‌صورت ماهانه و سرزده از خمیر و نان نانوایی‌ها نمونه‌برداری شده و آزمایش‌های تشخیصی لازم انجام می‌شود.
وی تاکید کرد: بازرسان بهداشت محیط شبکه بهداشت و درمان شهرستان تنگستان تلاش می‌کنند تا نانی که در دسترس مردم قرار می‌گیرد ازنظر مشخصه‌های بهداشتی در سطح مطلوبی قرار داشته باشد.
اوجی تصریح کرد: این انتظار وجود دارد که مردم نیز در جهت بالا رفتن بهداشت نان، در صورت مشاهده هرگونه تخلفی با سامانه ۱۹۰ وزارت بهداشت تماس بگیرند و ما را در این مهم یاری نمایند.
مهندس اوجی خطر نشان کرد: در حال حاضر ۶۳ نانوایی در تنگستان وجود دارد که به‌صورت ماهیانه از آن‌ها بازدید به عمل می‌آید.
در بازدید مشترک از نانوایی‌های شهرستان تنگستان، کارشناس بهداشت محیط شبکه بهداشت و درمان به همراه نمایندگانی از تعزیرات حکومتی، اصناف، سازمان صنعت معدن تجارت و فرمانداری نیز حضور داشتند.

انتهای پیام/ ن.ا ۳۰۱۰