عمومی | دانشگاه صدا و سیما

دانشگاه صدا و سیما در هفته ای که گذشت


روزهای ۲۴ تا ۲۸ آذر تحت عنوان هفته پژوهش در دانشگاه صدا و سیما مراسم ها، کارگاه های آموزشی و نشست های علمی مختلفی برگزار شد.


به گزارش روابط عمومی دانشگاه صدا و سیما در روز نخست یعنی ۲۴ آذر نشست علمی «اخلاق حرفه ای در پژوهش» با ارائه دکتر حسن خجسته و استقبال دانشجویان مشتاق برگزار شد.
روز ۲۵ آذر مراسم رونمایی از کتاب «جستوی خدا درگوگل» نوشته دکتر محمد اخگری و در ادامه، نشست علمی با موضوع « الزامات پژوهش در فضای مجازی» ارائه شد. همچنین در این روز دانشجویان دانشکده تولید رادیو و تلویزیون برای بازدید از شبکه افق و فرآیند برنامه سازی تلویزیونی به آن شبکه رفتند.
روز ۲۶ آذر، آیین گرامی داشت هفته پژوهش با حضور دکتر اسفندیاری رییس دانشگاه، دکتر شریف خانی معاون فضای مجازی سازمان صدا و سیما و بسیاری از استادان، پژوهشگران، مدیران و دانشجویان برگزار شد. در پایان این مراسم از اساتید پژوهشگر برتر دانشکده های ارتباطات و رسانه، تولید رادیو و تلویزیون، فنی و مهندسی رسانه، گروه معارف و دروس عمومی و نیز پایان نامه های برتر دانشجویان در مقاطع کارشناسی ارشد و کارشناسی تجلیل شد. همچنین از ۱۴ عنوان کتاب تازه منتشر شده دانشگاه صدا و سیما رونمایی گردید.
در همین روز نشست علمی « آسیب شناسی پایان نامه ها » توسط دکتر محمود اربابی برای دانشجویان دانشگاه صدا و سیما ارائه شد. سپس دانشجویان گروه رادیو از آرشیو استودیوهای تولید رادیو بازدید کردند. همچنین هفتمین شماره گاهنامه سیاسی، فرهنگی و اجتماعی جامعه رسانه اسلامی با عنوان « نبض» منتشر شد.
روز ۲۷ آذر به مناسبت روز جلال الدین محمد بلخی، نشست هم اندیشی « ما و مولانا » با حضور استادان و ادب دوستانی از ایران و دیگر کشورها  در دانشگاه صدا و سیما برگزار شد. همچنین مراسم شعرخوانی دانشجویان با حضور استاد سعید بیابانکی و استاد حسین قرایی و جمع کثیری از دانشجویان برگزار شد و در پایان، حاضران جلسه به بهانه شب یلدا با هندوانه و انار پذیرایی شدند.
در این روز دکتر علیرضا دباغ در نشستی علمی، موضوع« نشانه شناسی در رسانه » را برای دانشجویان مشتاق تشریح کرد.
همچنین دراین روز دکتر شهاب اسفندیاری رییس دانشگاه صدا و سیما  به بهانه روز حمل و نقل و رانندگان، ضمن پذیرایی از همکاران خدوم واحد ترابری دانشگاه از رانندگان محترم این واحد قدردانی و تشکر کرد.
روز ۲۸ آذر نشست علمی « روایت شناسی: تعاریف، شگردها و کارکردها » با ارائه دکتر ابوالفضل حرّی برگزار شد. همچنین محمدرضا خردمندان برای دانشجویان در کارگاه آموزشی از « ایده تا ساخت فیلم های ۱۰۰ ثانیه ای » گفت.
در این روز، نشست علمی « معرفی و آشنایی با منابع آرشیو و کتابخانه ها» توسط دکتر محمدباقر ایزدی نیز ارائه شد.
همچنین در این هفته مسابقات ورزشی دانشجویان دانشگاه با عنوان جام شهید آتش نشان، حسین حسین زاده در رشته های مختلف و در بخش خواهران و برادران برگزار شد که با استقبال دانشجویان روبرو شد.