عمومی | پژوهشکده پولی و بانکی

مسعود عسگری مهر-رضایت مشتری در بانکداری دیجیتال اهمیت دارد

به گزارش روابط عمومی پژوهشکده پولی و بانکی مدیر بخش مشاوره مدیریت شرکت یاس ارغوانی، مسعود عسگری مهر با بیان این مطلب در نشستی که با عنوان بانکداری دیجیتال برگزار شد گفت: ما در فضای کسب و کار با تغییرات عمده‌ای مواجه هستیم فضای کسب و کار به صورت کامل تغییر کرده‌است. او ادامه داد: بانک‌ها باید در این فضای جدید به مشتریان اهمیت بدهند و رضایت مشتریان را در نظر بگیرند. او با اشاره به اینکه بانکداری دیجیتال به مفهوم حذف شعبه نیست گفت: باید فرایندها در شعب تغییر کند و از تراکنش محوری به سمت مشاوره محوری حرکت کنند. او اضافه کرد: یکی دیگر از تعاریف بانکداری دیجیتال غنی سازی سرویس‌ها با استفاده از ارزش افزوده‌ای است که ایجاد می‌کند. عسگری مهر گفت: اما به صورت کامل می‌توانیم بگوییم بانکداری دیجیتال به مفهوم دیجیتالی کردن تمامی ابزارها و تمامی فرایندهای یک کسب و کار بانک است و در نهایت بهبود تجربه مشتری بانک از سرویس‌های بانکی است. او با اشاره به اینکه برای در بانکداری دیجیتال دوازده مفهوم در داخل شعبه بسیار حائز اهمیت است گفت: تجربه مشتری، کیفیت مدل کسب و کار، تنوع در کانال‌های ارائه سرویس و رسانه‌های اجتماعی بخشی از این مفاهیم هستند. امروزه بدون شبکه‌‌های اجتماعی تقریبا مدیریت بانک‌ها و ارائه خدمات به مشتری غیر ممکن است تمامی مردم توقع دارند که خدمات خود را از طریق شبکه‌های اجتماعی دریافت کنند. او گفت: با بانکداری دیجیتال مفهوم کربنکینگ به صورت کامل متفاوت شده است و از یک حالت متمرکز به صورت غیر متمرکز درآمده است.