عمومی | دانشگاه صنعتی شاهرود

بازدید مدیران آموزش و پرورش از قابلیت های دانشگاه صنعتی شاهرود

به گزارش روابط عمومی دانشگاه صنعتی شاهرود؛ مدیران دبیرستان ها و هنرستان های شاهرود پیش از ظهر روز یکشنبه 6 اسفند ماه جاری طی جلسه ای با حضور دکتر محمد مهدی فاتح رئیس دانشگاه، مهندس فولادیان معاون متوسطه مدیر کل آموزش و پرورش استان سمنان و مهندس باباخانی رئیس آموزش و پرورش شهرستان شاهرود در محل سالن اجتماعات کتابخانه پردیس مهندسی و فناوری های نوین دانشگاه با قابلیت ها، امکانات و دستاوردهای این دانشگاه آشنا گردیدند.

دکتر فاتح در ابتدای جلسه به بیان گزارش مختصری از وضعیت فعلی دانشگاه در خصوص اعضای هیات علمی، دانشجویان، کارمندان، دانشکده ها، آزمایشگاه ها، رشته های مختلف موجود در مقاطع مختلف تحصیلی پرداخت. وی افزود: در دانشگاه صنعتی شاهرود با همت همکاران هیات علمی چندین مجله علمی پژوهشی منتشر می شود که یافته های جدید در سطح کشور در حوزه های مختلف به چاپ می رسد. همچنین با اشاره به نشر  مقالات علمی پژوهشی در مجلات معتبر داخلی و خارجی، به عقد قراردادهای پژوهشی و تحقیقاتی با شرکتها و سازمان های ملی و منطقه ای پرداخت و افزود: دانشگاه صنعتی شاهرود با رویکرد صنعتی و ماموریت گرا با شعار حرکت به سوی فعالیتهای دانش بنیان و فناور زمینه ایجاد فضای مناسب برای دانشگاه کارآفرین را دنبال می کند تا بتواند فارغ التحصیلان خوبی را تربیت نماید.

رئیس دانشگاه صنعتی شاهرود با اشاره به تاریخچه دانشگاه در جمع مدیران دبیرستان ها به همکاری خوب بین آموزش و پرورش و دانشگاه ابراز امیدواری کرد که این برنامه ها و ارتباطات بتواند منشا خیر و برکت برای این مجموعه ها و شهرستان شود.

دکتر فاتح با اشاره به اینکه دانشگاه صنعتی شاهرود یک دانشگاه تخصصی با جایگاه ملی و ماموریت توسعه آموزش، پژوهش و فناوری است، به توضیحاتی در خصوص اجرای طرح آمایش آموزش عالی پرداخت. وی در ادامه به بهره برداری از پروژهایی از جمله مرکز ارتقای مهارت دانشجویان، خوابگاه های دانشجویی، کتابخانه مرکزی، غذا خوری دانشجویی، مرکز محاسبات و رایانه، مسجد، جاده آسفالته و پردیس معدن، باغ ایرانی، دانشکده مکانیک و مواد، ساختمان کارگاه ها  و سر در پردیس مهندسی اشاره نمود.

در این دیدار مهندس فولادیان معاون متوسطه مدیر کل آموزش و پرورش استان سمنان با بیان دیدگاه های خود در زمینه ارتباط موثر و سازنده دو نهاد فرهنگی در سطح شهرستان پرداخت و افزود: استفاده از امکانات وسیع دانشگاه برای دانش آموزان شاهرودی یک شانس محسوب می شود و جای خوشحالی است که در شهرستان شاهرود این فضا فراهم شده است.

مهندس احمد باباخانی رئیس آموزش و پرورش شهرستان شاهرود در ادامه سخنان خود ابراز امیدواری کرد که با همیاری دو نهاد بتوانیم در راستای غنی سازی اندوخته های علمی دانش آموزان و دانشجویان که مدیران و آینده سازان این مرز و بوم هستند برنامه های منسجم اجراء نماییم.

در این نشست دکتر احسنی طهرانی مدیر کل امور دانشجویی دانشگاه به نقش و جایگاه دو نهاد علمی در سطح شهرستان پرداخت و با تاکید بر تعامل خوب بین دانشگاه صنعتی شاهرود و سیستم یکپارچه آموزش و پرورش شاهرود، به بیان قابلیت های دانشگاه در حوزه های مربوطه، اثرات خوب تحصیل دانش آموزان شاهرودی در دانشگاه شهر خود و همچنین به حداقل رساندن آسیب ها، مسائل و مشکلات تاکید کرد.

دکتر احسنی طهرانی در سخنان خود با ذکر این نکته که برنامه مشابه ای که در سه سال گذشته برگزار شد آثار مثبت فراوانی به همراه داشت افزود: خوشبختانه با برنامه ریزی و همکاری دوستان امسال برنامه بازدید دانش آموزی تحت عنوان «دومین جشنواره از دبیرستان تا دانشگاه صنعتی شاهرود» را در تاریخ سه شنبه 8 اسفند ماه ویژه دانش آموزان دختر و روزهای دوشنبه 14و سه شنبه 15 اسفند ماه سال 96 ویژه دانش آموزان پسر برگزار می نماییم.