عمومی | وزارت علوم،تحقیقات و فناوری

جشنواره منطقه ای اختراعات و ابتکارات رویش زاگرس و زردکوه در دانشگاه ایلام افتتاح شد

به گزارش اداره کل روابط عمومی وزارت علوم به نقل از دانشگاه ایلام، جشنواره منطقه ای اختراعات و ابتکارات رویش زاگرس و زردکوه با همکاری دانشگاه ایلام و بنیاد نخبگان استان و با هدف شناسایی، هدایت و حمایت اختراعات برگزیده و تسهیل مسیر تجاری سازی تا رسیدن به نقطه تولید انبوه و ثروت‌آفرینی، با حضور دکتر درویشی معاون اقتصادی استانداری ایلام، دکتر علی اکبری رئیس دانشگاه ایلام در محل ساختمان قلم چی این دانشگاه افتتاح شد.

این جشنواره با حضور ۱۰ استان و مشارکت ۱۵ استان دیگر، در ۱۳ حوزه مهندسی صنایع، برق و قدرت، شیمی، نفت، گاز، پتروشیمی، صنایع غذایی، پزشکی، دارو، کشاورزی، مهندسی پلیمر، سلامت و مهندسی عمران در ۴۱ غرفه و به مدت ۲ روز برگزار می شود.

برای داوری اختراعات این جشنواره، ۲۵ داور از سطح کشور و استان دعوت شده اند که بعد از داوری ۸۸ اثر پذیرفته شده، نفرات برتر انتخاب می شوند.

دکتر علی اکبری رئیس دانشگاه ایلام در حاشیه افتتاح این جشنواره، گفت: برگزاری این گونه جشنواره‌ها زمینه رقابت، تغییر فرهنگ کسب و کار و تجاری سازی محصولات و نیز ارتقای ارزش آنها را فراهم می آورد و صاحبان اختراعات و ایده ها می توانند با مذاکره و مشاوره زمینه جذب تسهیلات مالی را فراهم کنند.

ر.ب ۴۵/ ع.ع ۵۷