عمومی | دانشگاه علوم پزشکی تهران

تلاش دانشکده بهداشت برای کمک به ارتقا سلامت شهرهای آسیایی در نشست مشترک دانشکده بهداشت و مجمع شهرداران آسیایی

گالری عکس
به گزارش روابط عمومی دانشکده بهداشت، سه شنبه ۲۷ آذرماه ۹۷، این نشست با حضور دکتر مظفری دبیرکل مجمع شهرداران آسیایی، دکتر اکبری ساری رییس دانشکده بهداشت، دکتر استاد تقی زاده مدیر گروه سلامت در حوادث و بلایا  دانشکده با هدف بررسی راهکارهای همکاری مشترک برگزار شد.
در ابتدای این جلسه، دکتر مظفری با بیان اینکه بیش از ۶۰ کشور آسیایی عضو این مجمع هستند اظهار داشت: تاب آوری شهری، هوشمند سازی شهر و همچنین زیست پذیری شهر سه اولویت و هدف مهم این سازمان بین المللی در سه سال آینده است.
وی در زمینه همکاریی های مشترک افزود: ظرفیت مجمع در کل آسیا و شهرهایی که با شهر تهران خواهر خواندگی دارند گسترده است و در ادامه اعلام کرد، این مجمع آمادگی هر گونه همکاری در زمینه سلامت شهری با دانشکده بهداشت را دارد.
در ادامه دکتر اکبری ساری با  اشاره به پتانسیل ها و ظرفیت های علمی و پژوهشی دانشکده بیان داشت: این ظرفیت وجود دارد که گروههای آموزشی دانشکده بتوانند در جهت  حل مسایل شهری اعم از آلودگی هوا، مسایل محیط زیست، بهداشت حرفه ای، آموزش و ارتقای سلامت و مدیریت بلایا  قدم های مهمی بردارند.
در ادامه رییس دانشکده بهداشت ضمن اعلام آمادگی برای همکاری در انجام پروژه های مشترک آموزشی و پژوهشی با مجمع شهرداران آسیایی در شهرتهران و شهرهای آسیایی عضو این مجمع بیان داشت: ظرفیتهای زیادی در حوزه آموزش جهت برگزاری دوره های بین المللی کوتاه مدت و بلند مدت از قبیل MPH با تمرکز بر موضوعات سلامت شهری وجود دارد .
در انتها مقررشد ظرفیت های بیان شده طرفین به یک تفاهم نامه ای بین دانشکده بهداشت و مجمع شهرداران آسیایی تبدیل شود تا این ظرفیت ها به اشتراک گذاشته شود. همچنین یک برنامه سه ساله به عنوان نقشه راه جهت انجام  اقداماتی برای سلامت شهری و تاب آوری شهری و زیست پذیری شهری تدوین شود.