عمومی | دانشگاه علوم پزشکی بوشهر

فرماندار دیّر: کمک به حوزه سلامت وظیفه همگانی است

کریم علی‌حسنی در سومین نشست شورای سلامت و امنیت غذایی شهرستان دیّر گفت: همه دستگاه‌ها و نهادها باید به وظایف خود در حوزه سلامت اهمیت داده و سازوکارهای جدی در این زمینه در دستور کار داشته باشند.
وی با اشاره به طرح تحول سلامت اظهار کرد: کارهای بسیار خوبی با اجرای طرح تحول سلامت در کشور اتفاق افتاد که درواقع می‌توان گفت انقلابی در زمینه ارائه خدمات در حوزه بهداشت و درمان صورت گرفته است.
وی افزود: دولت در زمینه اجرای طرح تحول موفق عمل کرده است و همه مردم از این طرح متنفع شده‌اند و این اهمیت حوزه سلامت را از منظر دولت می‌رساند.
فرماندار دیّر بابیان اینکه مسئولین شبکه بهداشت و درمان این شهرستان با حساسیت کارهای مردم را در حوزه سلامت دنبال می‌کنند گفت: در زمینه زیرساخت‌های حوزه سلامت کارهای خوبی در شهرستان دیّر چه در حوزه بهداشت و چه در بخش درمان انجام‌شده است و بسیاری از زیرساخت‌های این حوزه‌ها نوسازی و بازسازی‌شده‌اند.
وی با تاکید بر ارتقا فرهنگ سلامت در جامعه گفت: از تمامی ظرفیت‌های موجود اهم از شبکه‌های اجتماعی، آموزش و پرورش و سمن‌ها برای فرهنگ‌سازی و آموزش در حوزه سلامت استفاده و به‌طور جدی دنبال شود.
علی‌حسنی افزود: با توجه به پدافند غیرعامل، سلامت آب از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و لازم است نظارت بیشتری در این زمینه اعمال شود.
وی با اشاره به وضعیت بازارهای هفتگی گفت: ساماندهی بازارهای هفتگی وظیفه شهرداری‌هاست و باید در این زمینه فعال‌تر عمل کرده و رفع مشکلات موجود به‌طور جدی دنبال شود.
انتهای پیام/ ح.ن- ۳۰۵۰