menu
search
  • folder_open
    visibility198
    link


    رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی
    وحدت حوزه و دانشگاه وحدت علم ودین است
    رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی گفت: وحدت حوزه و دانشگاه، وحدت علم ودین  است که این امر به جهش علمی منجر می شود.

    به گزارش روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی مشهد، حجت الاسلام جواد مهدوی نسب  در نشست هم اندیشی جمعی از اساتید مراکز دانشگاهی و شورای مدیریت حوزه علمیه خراسان رضوی که  با موضوع، نقش حوزه و دانشگاه در دستاوردهای علمی فرهنگی چهل ساله انقلاب اسلامی  در سالن شهدای گمنام دانشگاه آزاد اسلامی مشهد برگزار شد، گفت: با برگزاری جلسات هم اندیشی حوزه و دانشگاه و وحدت این دو نهاد علمی است که سند ۱۴۴۴و آینده مملکت اسلامی رقم می خورد.
    وی با بیان اینکه دربین ادیان و کتب مقدس و همه آنهایی که ادعای دین دارند در هیچ دینی علم و علم آموزی جایگاهی مانند اسلام را ندارد، افزود: علم آموزی از دو جهت در اسلام دارای پیشنیه طلایی است یکی اینکه اسلام با قدمت و ارزشی الهی که برای علم قرار داده و از طرف دیگر ما ایرانی ها دارای سابقه فرهنگ کهن و ریشه دار هستیم باید با ترکیب فرهنگ ایرانی با آورده های اسلامی   یک جهش علمی خاص درکشور ایجاد شود.
    مهدوی نسب تاکید کرد: اکنون وحدت حوزه و دانشگاه، وحدت علم ودین  است که می تواند به یک جهش علمی در کشور منجر شود.
    در ادامه دکتر رجایی پور معاون دانشجویی فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی مشهد درباره دستاوردهای انقلاب اسلامی به بیان مطالبی پرداخت و گفت: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی  ۲۷ دانشگاه در کشور وجود داشت ولی  اکنون با رشد چشمگیر و ۳۲ برابری دانشگاهها این رقم  به  ۶۶۰ دانشگاه ارتقاء یافته است و اکنون ایران  رتبه ۱۶علمی جهان را داراست.
    وی با بیان اینکه قبل از انقلاب ۴۰ درصد کودکان واجب تعلیم نمی توانستند به مدرسه بروند ، اظهارداشت: دو سوم زنان قبل از انقلاب سواد نداشتند در صورتیکه الان ۸۶ درصد زنان باسوادند.

  • برچسب ها