عمومی | دانشگاه فرهنگیان

جلسه ستاد شاهد دانشگاه فرهنگیان با حضور دکتر خنیفر رئیس دانشگاه و اعضای ستاد برگزار شد

به گزارش روابط عمومی دانشگاه فرهنگیان دکتر خنیفر با تسلیت وفات حضرت فاطمه معصومه (س) و شهادت ایت الله مفتح، روز پیوند حوزه و دانشگاه را گرامی داشت. وی با تقدیر از تلاش های صورت پذیرفته در امور ایثارگران، ضرورت توجه همه بخش های دانشگاه را به این مهم  مورد تاکید قرار داد. رئیس ستاد شاهد دانشگاه فرهنگیان؛ گفت، در حوزه فرهنگ ایثار و شهادت و شناساندن نقش بی بدیل شهدای دفاع مقدس  باید کارهای موثری در دانشگاه فرهنگیان انجام پذیرد. جایگاه شهید و شهادت هیچگاه نباید در این کشور افول کند ، بنابراین ضرورت دارد در حوزه شاهد و ایثارگران شعارها کم شوند و کارهای عملی و موثر انجام پذیرد.  رئیس دانشگاه با مهم بر شمردن آشنایی ایثارگران با حقوق و قوانین مرتبط بیان داشت: برای آشنایی و اشراف هر چه بیشترکارشناسان با وظایف و تکالیف قانونی خود در خصوص ایثارگران، کارگاه های آموزشی از طرف اداره کل شاهد و ایثارگران برای آنها پیش بینی و اجراء گردد.

حجت الاسلام دادگر مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری نیز با بیان این که در ارائه خدمات به خانوادهای شاهد و ایثارگر نباید کوتاهی شود، ظرفیت های قانونی و حمایت های رییس ستاد شاهد را پشتوانه قوی و محکمی برای ارایه خدمات شایسته به دانشجویان و کارکنان ایثارگر بیان کرد.

دکترزیویار، مشاور عالی رئیس دانشگاه ، توجه به حل مسائل اعضای هیت علمی و غیر هیات علمی ایثارگر دانشگاه را یکی از اولویت های مهم اعلام وافزود؛ برای تعامل بیشتر و سرعت بخشی به رفع مسائل و موانع پرسنلی ایثارگران، کمیته ای با محوریت اداره کل شاهد و ایثارگران و مشارکت معاونت های مرتبط تشکیل گردد.

دکتراحمدی مشاور امور بانوان رئیس دانشگاه؛ ضرورت توجه و  اهتمام بیشتر به  رفع مسائل و مشکلات احتمالی همسران و دختران شهداء را خواستارشد و ادامه داد فرزندان شهداء و بخصوص دختران آنها بیشترین آسیب روانی را در شهادت پدر متحمل شده اند.

در ادامه این جلسه حجت الله بنیادی؛ دبیر ستاد شاهد دانشگاه  اهداف و راهبردهای ستاد شاهد در سال ۱۳۹۸ را بیان کرد. بنیادی با اشاره به رویکرد توانمندسازی به جای رویکرد امتیازدهی،از ضرورت توانمندسازی  دانشجویان شاهد و ایثارگر در زمینه های علمی، فرهنگی و پژوهشی سخن گفت.وی یکی از راهبردهای اداره کل شاهد را پیگیری اجرای قوانین مرتبط با کارکنان ایثارگر بر شمرد و اعلام کرد؛ همه بخش های دانشگاه در خدمات رسانی به دانشجویان و کارکنان ایثارگر مشارکت دارند، لذا ضرورت دارد این مشارکت به نحو مطلوبی انجام پذیرد.