عمومی | وزارت علوم،تحقیقات و فناوری

انجام تحقیقات و پژوهش‌های علمی و تخصصی در حوزه زنان، زمینه‌ساز توسعه در این حوزه است

به گزارش اداره کل روابط عمومی وزارت علوم، دکتر حسین میرزایی عصر سه شنبه در این نشست که به همت پژوهشکده مطالعات فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم برگزار شد، با بیان اینکه باید حرفی برای گفتن داشت تا مسیرهای پرسنگلاخ را به خوبی طی کرد، اظهار داشت: تا زمانی که مسائل حوزه زنان و ظرفیت‌ها، توانمندی‌ها و مزیت‌ها آنها را شناسایی نکنیم، نمی‌توانیم سیاستگذاری‌ها و تصمیم‌گیری‌های صحیح داشته باشیم.
دکتر میرزایی ادامه داد: حوزه مطالعات زنان در ایران در حدود دودهه پیش آغاز شده، اما نتوانسته است گسترش یابد و در مقاطعی دچار توقف‌های جدی شده است.
وی تصریح کرد: در بحث مطالعات زنان اگر در گذشته در بخش آموزش عالی به خوبی کار می‌کردیم، پاره‌ای از چالش‌ها در حوزه زنان در آموزش عالی را شاید می‌توانستیم چاره اندیشی کنیم.
دانشیار جامعه شناسی دانشگاه تهران افزود: در خصوص تعداد دانشجویان و فارغ التحصیلان و اساتید زن در پژوهشکده مطالعات فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم مطالعاتی را انجام داده‌ایم و از ظرفیت‌های سایر دستگاه‌ها به صورت کارهای مشترک استفاده خواهیم کرد تا با این حداقل‌ها بتوانیم اثرگذار باشیم.
وی ابراز امیدواری کرد که تمام پژوهش‌ها برای بهبود وضعیت بانوان، کاهش آلام و افزایش آرامش در مسیر توسعه جامعه و زنان باشد و پژوهش زنان کمک ویژه‌ای به این موضوعات داشته و مطالعات محدود به زنان نیست و ثمراتی برای کل جامعه خواهد داشت و همه در آن سهیم خواهند بود.
دکتر میرزایی خاطرنشان کرد: امیدواریم با انجام تحقیقات و پژوهش‌های علمی و تخصصی زمینه توسعه در حوزه زنان فراهم شود و این موضوع با همکاری تمام نهادهای ذیربط ممکن است.
وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه مشکل ما در مواردی عدم انجام بدیهیات است گفت: من ضرورت انجام بدیهیات عقلی را به موفقیت‌های کوچک مورد اشاره همکار گرامی دکتر محمد فاضلی پیوند می‌زنم و پیشنهادم این است که این موفقیت‌ها و اقدامات کوچک را در خصوص حمایت از زنان و خانواده به صورت مستمر رونمایی کنیم؛ چرا که این موفقیت‌های کوچک روحیه جامعه را بهبود می‌بخشد.
ل.م ۵۴/ ع. ع ۵۷